chceauto.pl
x
Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2024-11-04

Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W takiej specyfikacji samochód jest o ponad 40 kilogramów lżejszy od obecnego 911 Carrera. Po raz pierwszy 911 Carrera T występuje także jako kabriolet. Litera „T” oznacza „Touring”, a jej historia w Porsche sięga 1968 roku i homologacji 911 T jako samochodu turystycznego. Pierwsze 911 T było wytwarzane do 1973 roku. Od 2017 roku 911 Carrera T powróciło do oferty, jako pozycjonowane pomiędzy wariantami Carrera oraz Carrera S.

  1. Porsche 911 Carrera T. Układ napędowy
  2. Porsche 911 Carrera T. Zawieszenie
  3. Porsche 911 Carrera T. Wnętrze
  4. Porsche 911 Carrera T. Ceny

Porsche 911 Carrera T. Układ napędowy

Porsche 911 Carrera T. Układ napędowy

Porsche 911 Carrera T jest napędzane pochodzącym z 911 Carrera trzylitrowym silnikiem typu bokser o 6 cylindrach, wspomaganym podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on 394 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.

Standardowo montowana 6-biegowa przekładnia manualna przenosi siłę napędową na tylną oś. Kierowca może aktywować funkcję międzygazu przy redukcji przełożenia (tzw. auto-blip), aby automatycznie, odpowiednio kompensować różnice prędkości pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.

Z seryjnym pakietem Sport Chrono nowe 911 Carrera T Coupé przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s (kabriolet: 4,7 s). Jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (kabriolet: 293 km/h). Z uwagi na mocniejszy niż w poprzedniku silnik wariant otrzymał wydajniejszy układ hamulcowy, z przodu z tarczami o średnicy 350 milimetrów i 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami.
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

Porsche 911 Carrera T. Zawieszenie

Standardowe wyposażenie 911 Carrera T obejmuje pakiet Sport Chrono wraz z aplikacją Porsche Track Precision. Ponadto po raz pierwszy wariant seryjnie otrzymuje tylną oś skrętną, połączoną z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przednich kół. Konfiguracja skrętnej tylnej osi została opracowana specjalnie dla nowego 911 Carrera T.

Do standardowej specyfikacji należy również adaptacyjne zawieszenie sportowe PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem; wyróżnia je specyficzne dla tego wariantu sportowe zestrojenie. 911 Carrera T otrzymuje 20-/21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne – 305/30 ZR21.
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T

Porsche 911 Carrera T. Wnętrze

Od innych wariantów nowe 911 Carrera T różni się szeregiem elementów wizualnych. Naklejka ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach pozwala zidentyfikować je jako model z ręczną skrzynią i szczególnie purystycznego przedstawiciela swojej linii modelowej.
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Oznaczenia z tyłu wykończono w kontrastowym kolorze Vanadium Grey, a wstawki na grillu tylnej pokrywy, górne i dolne elementy obudowy lusterek zewnętrznych oraz maszynowo polerowane obręcze z lekkiego stopu polakierowano na dopasowany odcień Vanadium Grey Metallic. Inną wizytówką nowego 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrera GTS.

Sportowe, utrzymane w czarnej tonacji wnętrze 911 Carrera T, opcjonalnie z kontrastowymi przeszyciami, ma zdecydowanie purystyczny wygląd, typowy dla modeli T. Na desce rozdzielczej uwagę zwraca efektowny stoper, element standardowego pakietu Sport Chrono. Ekskluzywność 911 Carrera T jako samochodu sportowego z manualną skrzynią podkreśla szereg specjalnych detali.
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Skrócona dźwignia przekładni ma gałkę z laminowanego drewna orzechowego o otwartych porach, co zapewnia szczególne wrażenia wizualne i dotykowe. Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo „MT” (Manual Transmission, z ang. skrzynia manualna). Na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń.

Lista standardowego wyposażenia obejmuje obszytą skórą, podgrzewaną kierownicę sportową GT z przełącznikiem trybu jazdy. Alternatywnie dostępna jest kierownica z wieńcem pokrytym materiałem Race-Tex. Elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają odcień Vanadium Grey, a wstawki na panelach drzwi wykończono szczotkowanym aluminium w kolorze czarnym.
Porsche 911 Carrera T Cabriolet
Porsche 911 Carrera T Cabriolet
Ze sportowym charakterem wnętrza korespondują standardowo montowane fotele sportowe z 4-kierunkową regulacją elektryczną, czarną tapicerką i środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex. Kraciasty wzór tkaniny zarezerwowano wyłącznie dla 911 Carrera T. Na zagłówkach znalazło się haftowane logo 911. Opcjonalnie klienci mogą zamówić adaptacyjne fotele sportowe Plus (elektrycznie regulowane w 18 kierunkach) lub wyjątkowo lekkie siedzenia w pełni kubełkowe.

Porsche 911 Carrera T. Ceny

Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować i zamawiać w salonach. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje 776 tys. zł.

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualemPorsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualemPorsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualemPorsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualemPorsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualemPorsche 911 Carrera T. Lekkie i tylko z manualem

Zobacz także

Porsche 911 Turbo 50 Years

Porsche 911 Turbo 50 Years 2024-08-19

Aby uczcić 50. urodziny 911 Turbo, Porsche wprowadza na rynek wersję jubileuszową. 911 Turbo 50 Years łączy wysokie osiągi z ekskluzywnymi elementami stylistycznymi. Porsche ograniczyło produkcję 911 Turbo 50 Years, bazującym na ostatniej generacji...
Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid

Porsche 911 po modernizacji. Nowością napęd T-Hybrid 2024-06-06

Porsche 911 zostało zmodernizowane. Nowe 911 Carrera GTS to pierwsze 911 dopuszczone do ruchu drogowego wyposażone w napęd hybrydowy o wysokich osiągach. Nowo opracowany, innowacyjny układ napędowy z jednostką o pojemności skokowej 3,6 l zapewnia dobre...
Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża

Porsche 911 z napędem hybrydowym nadjeżdża 2024-05-15

Po raz pierwszy w 61-letniej historii Porsche 911 model ten otrzyma hybrydowy zespół napędowy. Samochód z nowym napędem był testowany w różnych warunkach na całym świecie, od warunków zimowych bo upalne, jak miało to miejsce w trakcie końcowych...
Porsche 911 Dakar oficjalnie

Porsche 911 Dakar oficjalnie 2022-11-18

Na salonie w Los Angeles Porsche zaprezentowało model 911 Dakar. To terenowe odmiana sportowego modelu, która powstanie w limitowanej serii 2500 egzemplarzy.Już od pierwszej chwili Porsche 911 Dakar zwraca uwagę swoim prześwitem – o 50 mm wyższym niż...
Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą

Porsche 911 Dakar. Ostatnie testy przed premierą 2022-11-14

Na salonie samochodowym Los Angeles Auto Show zadebiutuje Porsche 911 Dakar. Ten terenowy samochód oparty na świetnie znanym modelu 911 przechodzi ostatnie intensywne testy w różnych warunkach klimatycznych.Nazwa nowego pojazdu to ukłon w stronę...
Porsche 911 Carrera T. Lżej i bardziej sportowo

Porsche 911 Carrera T. Lżej i bardziej sportowo 2022-10-19

Porsche poszerza gamę modelu 911 o lekki samochód sportowy – 911 Carrera T. Standardowo 911 Carrera T wyposażona jest w siedmiobiegową przekładnię manualną (opcjonalnie dostępna jest również ośmiobiegowa automatyczna skrzynia PDK). Tylne siedzenia...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS