Porsche wzbogaca gamę 911 o lekki wariant 911 Carrera T. Za sprawą lekkiego oszklenia, ograniczonej izolacji oraz ręcznej skrzyni 6-biegowej 911 Carrera T w najlżejszej konfiguracji, z fotelami w pełni kubełkowymi, waży zaledwie 1478 kilogramów. W takiej specyfikacji samochód jest o ponad 40 kilogramów lżejszy od obecnego 911 Carrera. Po raz pierwszy 911 Carrera T występuje także jako kabriolet.
Litera „T” oznacza „Touring”, a jej historia w Porsche sięga 1968 roku i homologacji 911 T jako samochodu turystycznego. Pierwsze 911 T było wytwarzane do 1973 roku. Od 2017 roku 911 Carrera T powróciło do oferty, jako pozycjonowane pomiędzy wariantami Carrera oraz Carrera S.
- Porsche 911 Carrera T. Układ napędowy
- Porsche 911 Carrera T. Zawieszenie
- Porsche 911 Carrera T. Wnętrze
- Porsche 911 Carrera T. Ceny
Porsche 911 Carrera T. Układ napędowy
Porsche 911 Carrera T. Układ napędowy
Porsche 911 Carrera T jest napędzane pochodzącym z 911 Carrera trzylitrowym silnikiem typu bokser o 6 cylindrach, wspomaganym podwójnym turbodoładowaniem. Generuje on 394 KM mocy i 450 Nm momentu obrotowego.
Standardowo montowana 6-biegowa przekładnia manualna przenosi siłę napędową na tylną oś. Kierowca może aktywować funkcję międzygazu przy redukcji przełożenia (tzw. auto-blip), aby automatycznie, odpowiednio kompensować różnice prędkości pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów.
Z seryjnym pakietem Sport Chrono nowe 911 Carrera T Coupé przyspiesza do 100 km/h w 4,5 s (kabriolet: 4,7 s). Jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (kabriolet: 293 km/h). Z uwagi na mocniejszy niż w poprzedniku silnik wariant otrzymał wydajniejszy układ hamulcowy, z przodu z tarczami o średnicy 350 milimetrów i 6-tłoczkowymi stałymi zaciskami.
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T. Zawieszenie
Standardowe wyposażenie 911 Carrera T obejmuje pakiet Sport Chrono wraz z aplikacją Porsche Track Precision. Ponadto po raz pierwszy wariant seryjnie otrzymuje tylną oś skrętną, połączoną z bardziej bezpośrednim przełożeniem układu kierowniczego przednich kół. Konfiguracja skrętnej tylnej osi została opracowana specjalnie dla nowego 911 Carrera T.
Do standardowej specyfikacji należy również adaptacyjne zawieszenie sportowe PASM ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem; wyróżnia je specyficzne dla tego wariantu sportowe zestrojenie. 911 Carrera T otrzymuje 20-/21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne – 305/30 ZR21.
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T. Wnętrze
Od innych wariantów nowe 911 Carrera T różni się szeregiem elementów wizualnych. Naklejka ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach pozwala zidentyfikować je jako model z ręczną skrzynią i szczególnie purystycznego przedstawiciela swojej linii modelowej.
Porsche 911 Carrera T
Oznaczenia z tyłu wykończono w kontrastowym kolorze Vanadium Grey, a wstawki na grillu tylnej pokrywy, górne i dolne elementy obudowy lusterek zewnętrznych oraz maszynowo polerowane obręcze z lekkiego stopu polakierowano na dopasowany odcień Vanadium Grey Metallic. Inną wizytówką nowego 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrera GTS.
Sportowe, utrzymane w czarnej tonacji wnętrze 911 Carrera T, opcjonalnie z kontrastowymi przeszyciami, ma zdecydowanie purystyczny wygląd, typowy dla modeli T. Na desce rozdzielczej uwagę zwraca efektowny stoper, element standardowego pakietu Sport Chrono. Ekskluzywność 911 Carrera T jako samochodu sportowego z manualną skrzynią podkreśla szereg specjalnych detali.
Porsche 911 Carrera T
Skrócona dźwignia przekładni ma gałkę z laminowanego drewna orzechowego o otwartych porach, co zapewnia szczególne wrażenia wizualne i dotykowe. Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo „MT” (Manual Transmission, z ang. skrzynia manualna). Na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń.
Lista standardowego wyposażenia obejmuje obszytą skórą, podgrzewaną kierownicę sportową GT z przełącznikiem trybu jazdy. Alternatywnie dostępna jest kierownica z wieńcem pokrytym materiałem Race-Tex. Elementy ozdobne na desce rozdzielczej i konsoli środkowej mają odcień Vanadium Grey, a wstawki na panelach drzwi wykończono szczotkowanym aluminium w kolorze czarnym.
Porsche 911 Carrera T Cabriolet
Ze sportowym charakterem wnętrza korespondują standardowo montowane fotele sportowe z 4-kierunkową regulacją elektryczną, czarną tapicerką i środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex. Kraciasty wzór tkaniny zarezerwowano wyłącznie dla 911 Carrera T. Na zagłówkach znalazło się haftowane logo 911. Opcjonalnie klienci mogą zamówić adaptacyjne fotele sportowe Plus (elektrycznie regulowane w 18 kierunkach) lub wyjątkowo lekkie siedzenia w pełni kubełkowe.
Porsche 911 Carrera T. Ceny
Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować i zamawiać w salonach. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje 776 tys. zł.