Wygląda na to, że Seat na dobre wraca z niebytu. Przez długi czas wydawało się, że Volkswagen nie ma pomysłu na tę markę (szczytem było wprowadzenie do sprzedaży starego Audi A4 jako Seat Exeo), przez co sprzedaż pikowała w zastraszającym tempie.
![Seat Leon](https://img.chceauto.pl/arts/3289/rosnie-sprzedaz-seata-27050_v3.jpg)
Seat Leon
Ostatecznie jednak wprowadzenie na rynek kilku nowych modeli podniosło hiszpańską markę z kolan i sprzedaż zaczęła wracać do dawnych poziomów.
W lutym Seat sprzedał na świecie 39 900 samochodów – o 25,9% więcej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. Wyniki rosną także w Polsce – w styczniu i lutym producent zanotował 45-procentowy przyrost rejestracji w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.
![Seat Ibiza](https://img.chceauto.pl/arts/3289/rosnie-sprzedaz-seata-27051_v3.jpg)
Seat Ibiza
W dwóch pierwszych miesiącach 2018 roku Seat zarejestrował w Polsce ponad 2 tys. egzemplarzy aut. Te wyniki hiszpańska marka zawdzięcza głównie trzem modelom: Leonowi, nowej Ibizie i pierwszemu w gamie SUV-owi, czyli modelowi Ateca. Warto dodać, że ten ostatni pojazd będzie również pierwszym, który będzie oferowany pod nową marką czyli Cupra.
![Seat Ateca](https://img.chceauto.pl/arts/3289/rosnie-sprzedaz-seata-27052_v3.jpg)
Seat Ateca
Co ciekawe, tylko niespełna połowa nabywców kupuje swojego Seata za gotówkę. Reszta wybiera produkty finansowe Seat Financial Services, czyli leasingi i kredyty.
W tym roku sprzedaż Seata rośnie na wszystkich kluczowych rynkach. W styczniu i lutym liderem była rodzinna Hiszpania, dzięki sprzedaży 17 100 samochodów (+18,1%). Tuż za nią uplasowały się Niemcy z 15-proc. wzrostem i 13 700 sprzedanymi samochodami. Inne ważne dla marki rynki to Szwajcaria (2 100; +27,8%), Francja (4 300; +26,8%), Austria (3 500; +18,5%), Wielka Brytania (6 500; +17,2%) i Włochy (3 700; +12,1%).
Pozycja Seata wzmacnia się także poza samą Europą – czwartym największym rynkiem pod względem sprzedaży samochodów pozostawała na początku roku Algieria (4 700 sprzedanych samochodów). W Izraelu sprzedaż wzrosła o 34,9%, do poziomu 2 100 sprzedanych aut.