Przypomnijmy, Subaru BRZ to samochód zbudowany w bliskiej kooperacji z Toyotą, która sprzedawała ten model jako GT86. Samochód napędzany jest silnikiem typu bokser i posiada napęd na tylne koła.
Subaru BRZ
Subaru BRZ i Toyota GT86 (auto było jeszcze oferowane jako Scion FR-S, ale ta marka została już zlikwidowana) debiutowały w 2012 roku. Teraz Subaru zaprezentowało drugą generację. Od razu trzeba powiedzieć, że auto nie zostało zbudowane od podstaw, przeciwnie, pełnymi garściami czerpie z poprzednika.
Bez zmian pozostała np. płyta podłogowa, przez co nie zmienił się rozstaw osi.
Subaru BRZ
Stosowany do tej pory atmosferyczny silnik 2.0 został zastąpiony bokserem o mocy 231 KM i momencie 250 KM. Jest to wolnossący silnik 2.4, który Subaru stosuje, tyle że w wersji doładowanej, w wielu modelach sprzedawanych w USA (m.in. w Legacy i Outbacku). Auto będzie więc wyraźnie mocniejsze niż pierwsza generacja (200 KM i 205 Nm).
Moment obrotowy przekazywany jest na koła tylne za pośrednictwem manualnej skrzyni o sześciu przełożeniach. Opcjonalnie dostępna będzie również sześciobiegowa przekładnia automatyczna.
Subaru BRZ
BRZ porusza się standardowo na 17-calowych kołach z oponami 215/45, opcjonalnie dostępne będą 18-calowe.
Nadwozie nowego BRZ ma być bardziej sztywne niż do tej pory. Z aluminium wykonano m.in. dach, przednie błotniki i maskę. Mimo tego samochód waży 1315 kg, a więc o 75 kg więcej niż obecna generacja. Z tego powodu trudno powiedzieć, czy samochód - mimo większej mocy - będzie szybszy (obecny model rozpędza się do 100 km/h w 7,6 s). Długość nadwozia zwiększyła się o 3 cm, pozostałe wymiary są bardzo podobne.
Wnętrze swoją architekturą również przypomina obecną generację. W oczy rzuca się jedynie dotykowy ekran systemu infotainment oraz cyfrowe zegary.
Nowe Subaru BRZ trafi na rynek amerykański w przyszłym roku. Niestety, Japończycy nie przewidują sprzedaży w Europie.