Suzuki Baleno pierwszej generacji to samochód klasy kompaktowej zbudowany na bazie mniejszego Swifta. Oba auta oparto na tej samej płycie podłogowej (ale w Baleno zwiększono rozstaw osi), ponadto wiele części zamiennych pasuje do obu modeli.
Suzuki Baleno debiutowało w 1995 roku. Cztery lata później samochód poddano liftingowi. W 2002 roku zakończono produkcję w Japonii (wycofując jednocześnie ze sprzedaży w Europie). Do 2007 roku auto było produkowane w Indiach i oferowane na rynkach państw rozwijających się. Baleno zostało zastąpione przez Suzuki Lianę.
Suzuki Baleno sprzed liftingu cierpi na kilka typowych dolegliwości. Występują problemy ze skrzynią biegów (haczenie, problemy z wrzucaniem przełożeń), mocno dokuczliwa jest rdza, która atakuje podwozie oraz tzw. wózek przedniego zawieszenia (nie da się naprawić, konieczna jest wymiana). Problemem jest brak zamienników, a nawet części używanych oraz wysokie ceny podzespołów oryginalnych.
Lepszą opinią - również ze względu na wiek - cieszą się samochody poliftingowe. Jedyny problem, którego Japończykom nie udało się usunąć przy okazji liftingu dotyczy skrzyni biegów. Co bardzo ważne, nie ma już natomiast problemów z rdzą.
II generacji Suzuki Baleno debiutowała we wrześniu 2015 roku na salonie we Frankfurcie, natomiast do salonów (również polskich) model ten trafił dopiero wiosną 2016.
Nowe Suzuki Baleno zbudowane zostało na całkowicie nowej płycie podłogowej, która cechować ma się dużą sztywnością, a to przekłada się na właściwości jezdne. Pod maską znalazł się całkowicie nowy silnik Boosterjet. Jest to litrowa jednostka z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa mocy 111 KM. Ponadto dostępny jest klasyczny, czterocylindrowy silnik 1.2 Dualjet o mocy 90 KM.
Auto dostępne jest również w wersji hybrydowej. Układ typu mild hybryd wyposażony jest w zintegrowany z rozrusznikiem alternator i akumulator litowo-jonowy. Za napęd odpowiada silnik benzynowy 1.2. Diesla w ofercie brak.
Na rynku Suzuki Baleno pozycjonowane jest powyżej Swifta.