Suzuki Celerio to nowy miejski pojazd, który jeszcze w tym roku zastąpi w ofercie japońskiej marki Alto. Samochód zadebiutował na salonie w Genewie.
Suzuki Celerio
Suzuki Celerio zbudowano na bazie pokazanego w zeszłym roku prototypu A:Wind. Samochód jest znacznie większy od obecnego Alto, długość Celerio to 360 cm, szerokość wynosi 160 cm, a wysokość - 153 cm. Różnice w stosunku do Alto są więc pokaźne, o 10 cm zwiększyła się długość, o 6 cm - wysokość. Również o 6 cm większy jest rozstaw osi, który w Celerio wynosi 242,5 cm.
Suzuki Celerio
Większe wymiary zewnętrze i większy rozstaw osi oznaczają znacznie obszerniejsze wnętrze. Ponadto niemal dwukrotnie wzrosła pojemność bagażnika, która w Celerio wynosi 254 litry (w Alto było tylko 129 litrów).
Suzuki Celerio
Źródłem napędu Suzuki Celerio będzie trzycylindrowy, benzynowy silnik wolnossący o pojemności 1.0 i mocy 68 KM. Standardowo jednostka napędowa będzie współpracować z manualną skrzynią biegów, w opcji dostępna będzie przekładnia zautomatyzowana Auto Gear Shift.
Suzuki Celerio
Co ciekawe, silnik - mimo tej samej pojemności i mocy - będzie dostępny w dwóch wariantach. Jeden z nich będzie wyróżniał się zmienną fazą zaworów ssących i systemem automatycznego gaszenia na postoju, będzie miał również nieco wyższą kompresję. To wszystko przełożyć się ma na niższe zużycie paliwa, chociaż konkretów na razie brak. Ta bardziej oszczędna wersja jednostki napędowej nie będzie mogła był łączona ze zautomatyzowaną przekładnią.
Suzuki Celerio trafi do europejskich salonów jesienią i zastąpi sprzedawane od 2009 roku Alto.