Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.2 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Liana 1.6 107 KM
Suzuki Liana to należący do segmentu pojazdów kompaktowych samochód, który produkowany był w latach 2001-2007. Auto budziło kontrowersje swoją stylistyką, ale relatywnie niska cena oraz bogate wyposażenie sprawiało, że samochody te znajdowały nabywców.
Liana skierowana była do osób, które szukają bezawaryjnego pojazdu do spokojnego przemieszczania się i z tej roli wywiązuje się znakomicie. Samochód nie oferuje sportowych osiągów czy świetnych właściwości jezdnych, ale się nie psuje i dojeżdża do celu.
Największe zastrzeżenia użytkowników budzi niska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza, co przekłada się na trudno identyfikowalne stuki i trzaski dochodzące z różnych miejsc. Szybko rdzewieje również podwozie oraz elementy mocujące układ wydechowy. Zdarzają się także problemy z wydajnością nawiewów (parujące przednie szyby) oraz wrzucaniem wstecznego biegu (zgrzyty). Po stronie minusów wymienić trzeba również wysokie ceny oryginalnych części zamiennych (a ze względu na niezbyt dużą popularność tego modelu zamienniki mogą nie być dostępne, problem nie dotyczy typowych elementów eksploatacyjnych, jak hamulce czy amortyzatory) oraz słabe światła mijania.
Jednak najmocniejszą stroną Suzuki Liana jest bezawaryjność. Benzynowy silnik 1.6 to solidna konstrukcja z praktycznie bezobsługowym łańcuchem rozrządu. Zawieszenie dobrze znosi trudny eksploatacji na polskich drogach, wymiany mogą wymagać najwyżej tuleje wahaczy.
Za to ceny na rynku wtórnym są przystępne, a sporo samochodów ma udokumentowaną historię i pochodzi z polskich salonów.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2011-09-19