We Frankfurcie zadebiutowała wyczekiwana przez fanów sportowych emocji odmiana nowego Suzuki Swift - model Sport.
Suzuki Swift Sport
Sportową wersję poznamy po szeregu stylistycznych dodatków. Auto otrzymało m.in. przemodelowane, szersze, nadkola skrywające 17-calowe obręcze kół i nowe zderzaki. Po zmianach Swift Sport mierzy 3890 mm długości, 1735 mm szerokości i 1495 mm wysokości. Nie sposób pominąć ogromnego wlotu powietrza w przednim zderzaku i – wkomponowanych w zderzak tylnych – dwóch okrągłych, chromowanych końcówek układu wydechowego.
Suzuki Swift Sport
Kilka sportowych akcentów znajdziemy również w kabinie. Należą do nich m.in. niewielka, sportowa, podcięta u dołu kierownica, chromowana gałka lewarka zmiany biegów czy nakładki na pedały. Inne niż w standardowych odmianach są też zegary (z czerwonymi czcionkami). Na konsoli środkowej znajdziemy dotykowy ekran o przekątnej 7 cali.
Suzuki Swift Sport
Największa zmiana dotyczy jednak jednostki napędowej. W poprzedniej generacji stosowano atmosferyczny, benzynowy silnik o pojemności 1,6 l. Jego miejsce zajęła turbodoładowana jednostka 1,4 l wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa. Nowy motor osiąga moc 140 KM (5500 obr./min) i generuje – dostępny w zakresie 2500-3500 obr./min – maksymalny moment obrotowy 230 Nm.
Co zaskakujące, Japończycy nie podali osiągów Suzuki Swift Sport. Można się jednak spodziewać, że będą one sporo lepsze, niż w poprzedniku. Nowy motor pozwolił aż o 80 kg zredukować masę auta. Samochód waży teraz dokładnie 970 kg.
Napęd przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. Wersja Sport może się też pochwalić nowymi stabilizatorami i sportowymi amortyzatorami Monroe.