Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM
Suzuki Wagon R plus to mały miejski samochód, który stanowi europejską, nieco powiększoną wersję japońskiego Suzuki Wagon. Pierwsza generacja tego auta była sprzedawana na Starym Kontynencie w latach 1997-2000. W 2000 roku debiutowała II generacja Wagon R plus, której produkcję uruchomiono również na Węgrzech. Samochód ten był bliźniakiem Opla Agili. Ostatnie auto zjechało z taśmy produkcyjnej w 2007 roku. Suzuki Wagon R plus pierwszej generacji na rynku wtórnym to rzadka oferta. Samochód nie cieszył się wielkim powodzeniem, głównie ze względu na miniaturowe rozmiary - w tamtych czasach w Polsce królowały małe sedany z bagażnikami, a Polacy nie dorośli jeszcze (finansowo) do posiadania dwóch aut, w tym jednego miejskiego. Chociaż Wagony R plus nie były awaryjne, to należy zachować ostrożność - może być spory problem z dostępem do części zamiennych. Inaczej wygląda sprawa z II generacją Suzuki Wagon R plus. Węgierska produkcja i kooperacja z Oplem pozwoliły obniżyć cenę, co przełożyło się na większą sprzedaż. Niestety, pozostał problem z częściami - w serwisach trzeba czekać nawet na podstawowe elementy, które zużywają się po prostu eksploatacyjnie. Z awaryjnością nie jest źle. Samochody z początku produkcji miały problemy z amortyzatorami, a przy przebiegach przekraczających 100 tys. km zdarzają się usterki alternatora.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
średnie zużycie paliwa wynosi w tym aucie ponad 9 litrów, jakkolwiek by go nie regulować i nie jeździć nim ostrożnie - oszczędnie. Nie wiem kto wpisał to kłamstwo (brak innego słowa) o 6,1 l benzyny/100 km ?
Redakcja serwisu ChceAuto.pl 27 kwietnia 2011
Producent podaje dla tego samochodu zużycie na poziomie 5,1 l/100 km. Przypominamy, że zużycie średnie oznacza nie tylko jazdę po mieście, ale również na trasie. Warto także zauważyć, że spalanie w największym stopniu zależy od stylu jazdy kierowcy.
Darek 12 lipca 2011
Co do Zuzycia paliwa mam kilka istotnych uwag. Średnie spalanie na benzynie gdy prowadziła moja żona - do 6,5 litra, gdy ja (przyzwyczajony przez forda i do jazdy na obrotach ok. 2000) - do 10 litrów. Okazało się, że silniki tego modelu najlepiej sprawują się w pracy między 3 a 4 tysiące obrotów. Po założeniu instalacji LPG i ostrej jeździe na obrotach jak wyżej nie przekraczam 8 litrów LPG na 100km (50% miasto). Ważne - mam stały napęd 4x4 co zwiększa zużycie paliwa o ok. 1 litr na kilometr.
Lech 29 stycznia 2012
Mam rocznik 2002, 4WD. Spalanie w mieści przy mojej lekkiej nodze, w zimie to 8,4 l/100km E95.całkowity przebieg to 72000km. W lecie nie mierzyłem jeszcze spalania.
Piotr 27 maja 2012
Witam. Mój model to 4wd full time, 1.3, 70 tyś przebiegu 2002 r. Jestem bardzo zaskoczony niskim spalaniem, które nie przekracza 8,5 litra lpg na 100 km. jazdy w mieście. Zauważyłęm jednak, że wystarczy wyjechać na autostradę, a spalanie pnie się powyżej 10 litrów na 100 km. Jest to więć typowe auto do jazdy w mieście i nie lubi wysokich prędkości. Wbrew obiegowej opinii, nie jest całkiem małe, świetnie spisuje się w roli drugiego auta w domu. Mam jeszce suzuki grand vitarę i przesiadam się do wagona bez żadnych problemów. Jeśli chodzi o csęści, to faktycznie może być problem. Obecnie szukam podpory wału i jest tylko w serwisie za 800 zł.