Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.3 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
19 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
19.3 s.
Prędkość maksymalna
141 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Suzuki Wagon R plus 1.3 76 KM
Suzuki Wagon R plus to mały miejski samochód, który stanowi europejską, nieco powiększoną wersję japońskiego Suzuki Wagon. Pierwsza generacja tego auta była sprzedawana na Starym Kontynencie w latach 1997-2000. W 2000 roku debiutowała II generacja Wagon R plus, której produkcję uruchomiono również na Węgrzech. Samochód ten był bliźniakiem Opla Agili. Ostatnie auto zjechało z taśmy produkcyjnej w 2007 roku.
Suzuki Wagon R plus pierwszej generacji na rynku wtórnym to rzadka oferta. Samochód nie cieszył się wielkim powodzeniem, głównie ze względu na miniaturowe rozmiary - w tamtych czasach w Polsce królowały małe sedany z bagażnikami, a Polacy nie dorośli jeszcze (finansowo) do posiadania dwóch aut, w tym jednego miejskiego. Chociaż Wagony R plus nie były awaryjne, to należy zachować ostrożność - może być spory problem z dostępem do części zamiennych.
Inaczej wygląda sprawa z II generacją Suzuki Wagon R plus. Węgierska produkcja i kooperacja z Oplem pozwoliły obniżyć cenę, co przełożyło się na większą sprzedaż. Niestety, pozostał problem z częściami - w serwisach trzeba czekać nawet na podstawowe elementy, które zużywają się po prostu eksploatacyjnie. Z awaryjnością nie jest źle. Samochody z początku produkcji miały problemy z amortyzatorami, a przy przebiegach przekraczających 100 tys. km zdarzają się usterki alternatora.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-03