Opel znów odnotował znaczący wzrost rocznej sprzedaży. Według danych wstępnych producent samochodów z Rüsselsheim sprzedał w 2016 roku około 1,16 miliona pojazdów. Oznacza to wzrost w ujęciu rok do roku o około 46 000, czyli o 4 procent. Jest to także najlepszy wynik pod względem wielkości sprzedaży od 2011 roku.
Opel Astra
Ogólnie Opel zwiększył sprzedaż na 18 z 22 rynków, w tym między innymi w Niemczech, Hiszpanii, Holandii i Polsce. Firma zwiększyła także swój udział w 12 rynkach. Udział marek Opel i Vauxhall w ogólnoeuropejskim rynku praktycznie się nie zmienił i wyniósł 5,73 procent. Wyraźnie niższy wolumen sprzedaży w Wielkiej Brytanii po referendum w sprawie Brexitu został skompensowany wzrostami udziału w wielu innych rynkach europejskich.
Produkowany w Gliwicach nowy Opel Astra, europejski „Samochód Roku 2016”, był głównym motorem napędzającym wzrost sprzedaży w całej Europie. Zarejestrowano ponad 285 000 sztuk tego modelu, czyli o ponad 25 procent więcej niż w poprzednim roku. Tym samym najnowsza Astra uzyskała status najlepiej sprzedającego się modelu Opla.
Opel Astra
Opel realizuje obecnie największą ofensywę modelową w swojej historii. W latach 2016–2020 zamierza wprowadzić na rynek 29 nowych modeli, w tym aż siedem w 2017 roku. Dlatego tegoroczne motto firmy brzmi „7 w 17”.
Oprócz nowej generacji flagowej Insignii, która będzie dostępna z nadwoziem pięciodrzwiowym (Insignia Grand Sport), jako kombi (Insignia Sports Tourer) oraz w wersji crossover (Insignia Country Tourer), firma zaoferuje także dwa modele w szybko rozwijającym się segmencie CUV (Crossover Utility Vehicles — użytkowe crossovery) — będą to Ople Crossland X i Grandland X.
Ponadto wiosną na rynku pojawi się elektryczna Ampera‑e, prawdziwa mistrzyni zasięgu. Plany ofensywy modelowej na 2017 rok przewidują również wprowadzenie szczególnie atrakcyjnej odmiany Opla Vivaro.