Trudno o lepszy początek roku dla Toyoty. Nowy Yaris zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year i - przy okazji - okazał się też najlepiej sprzedającym się nowym autem na Starym Kontynencie. Zaskakujaco dobrze radzą sobie również polscy dealerzy japonskiej marki!
Jak podaje PZPM, w lutym Toyota zarejestrowała dokładnie 6 635 samochody osobowe zostając niekwestionowanym liderem polskiego rynku. W pierwszej dziesiątce najpopularniejszych samochodów w Polsce Corolla zajęła pierwsze miejsce, Yaris drugie, a Toyota C-HR i RAV4 odpowiednio piąte i ósme!
Licząc od początku roku, rejestracje samochodów Toyoty sięgają prawie 12 500 egzemplarzy, a jej udział w rynku wzrósł z ponad 15 procent do 17,8 procent rok do roku.
W ubiegłym miesiącu najczęściej rejestrowanym samochodem była Toyota Corolla. Wynik 2 172 samochodów jest o 31 procent lepszy niż rok wcześniej. Corolla zanotowała tak duży wzrost pomimo skurczenia się segmentu kompaktów o 17 procent rok do roku. Jej udział w segmencie wyniósł w lutym rekordowe 29,7 procent. Corolla była najchętniej wybierana zarówno przez firmy, jak i klientów indywidualnych.
Liderem swojego segmentu jest także drugi kompaktowy model marki – Toyota C-HR. Model zanotował rekordowy wynik 945 rejestracji, prawie dwa razy większy od głównych konkurentów. Toyota C-HR odpowiada za prawie 16 procent wszystkich kompaktowych SUV-ów, zarejestrowanych w lutym.
Drugi najpopularniejszy model w Polsce, Toyota Yaris, trafił do kierowców w liczbie 1 624 aut w ciągu miesiąca (+34 procent). Jego wynik od początku roku to 3167 aut, co stanowi 32 procent wszystkich nowych miejskich aut zarejestrowanych w Polsce tym okresie. Udział Yarisa w segmencie B wśród klientów prywatnych wynosi szokujące 41,5 procent, a wśród klientów firmowych 24,1 procent!
Segment A swoją pozycję na polskim rynku w dużej mierze zawdzięcza modelowi Aygo, który zarejestrowano w minionym miesiącu 583 razy. Jest to o 12 procent więcej niż rok wcześniej. Dla porównania, w tym czasie liczba rejestracji samochodów segmentu A zmniejszyła się o 16 procent. Tutaj kolejne zaskoczenie - Toyota odpowiada za rekordowe 55,5 procent najmniejszych samochodów zarejestrowanych w styczniu i lutym!
RAV4 zajął w swoim segmencie drugie miejsce. W lutym SUV Toyoty trafił do kierowców w liczbie 651 aut, a od początku roku – 1580 egzemplarzy. Jego udział w segmencie wynosi obecnie 16,3 procent. Na rynku flotowym RAV4 był najchętniej wybieranym SUV-em średniej wielkości z 13-procentowym udziałem w tej części rynku.
Liczba rejestracji Toyoty Camry wzrosła rok do roku o 44 procent do poziomu 224 aut, co dało jej czwarty wynik w klasie. Udział Toyoty Camry w segmencie D wyniósł w lutym 8,6 procent.
Highlander to nowość na polskim rynku – samochód jest dostępny w salonach od stycznia tego roku, a luty był pierwszym pełnym miesiącem jego sprzedaży. Pierwsze rejestracje są już widoczne w statystykach PZPM – w lutym trafiło do klientów 80 egzemplarzy, a łącznie 85 aut. Przekłada się to na siódme miejsce i 6,9 procent udziału w segmencie dużych SUV-ów.