W maju przedstawiciele Mazdy i Fiata podpisali umowę o współpracy.
W myśl zawartych w dokumencie postanowień inżynierowie obu koncernów wspólnie stworzyć mają nową płytę podłogową, która stanowić będzie bazę do budowy Mazdy MX-5 i nowej sportowej Alfy Romeo z tylnym napędem.
Mazda MX-5 po liftingu
Efekty wspólnych prac poznać mamy w 2015 roku. Oba bliźniacze konstrukcyjnie roadstery powstawać będą w Japonii. Ich budową zajmie się należąca do Mazdy fabryka w Hiroszimie.
By do tego czasu zainteresowanie obecną generacją Mazdy MX-5 nie spadło, styliści japońskiej firmy zafundowali właśnie autu ostatni lifting.
Samochód zyskał przeprojektowany pas przedni. Zmienił się np. grill (jest teraz większy), wnęki reflektorów halogenowych i przedni spoiler. W trosce o pieszych, od nowa zaprojektowano też maskę, która – w momencie wypadku unosi się do góry zapewniając pieszemu większe bezpieczeństwo.
Mazda MX-5 po liftingu
Prawie żadnych zmian nie znajdziemy we wnętrzu. Mazda deklaruje jedynie, ze zastosowano więcej miękkich, przyjemniejszych w dotyku materiałów.
Bez zmian pozostała też gama jednostek napędowych. W ofercie wciąż będą jedynie dwie benzynowe konstrukcje o pojemnościach 1,8 l (126 KM) i 2,0 l (160 KM). Producent deklaruje jednak, że usprawnił elektronikę sterującą przepustnicą i hamulcami, dzięki czemu auto ma jeszcze szybciej reagować na polecenia kierowcy.
Pierwsza generacja mazdy MX-5 zadebiutowała w 1989 roku
Obecna generacja Mazdy MX-5, znanej również pod nazwą Mazda Miata, zadebiutowała w 2006 roku. Dwumiejscowy roadster oferowany jest na polskim rynku jedynie w wersji z automatycznie składanym, metalowym dachem.
Mazda MX-5 to najlepiej sprzedający się roadster w historii motoryzacji. Od debiutu pierwszej generacji auta w 1989 roku japońska firma wyprodukowała już przeszło 900 tysięcy sztuk tego modelu. Wynik ten wpisany został do Księgi Rekordów Guiness’a.
Wiadomo już, że odświeżona Mazda MX-5 trafi do europejskich salonów jesienią.