Seat zaprezentował dziś oficjalnie najnowszą Ibizę w wersji Cupra.
Kształty auta podziwiać można było już w kwietniu w czasie salonu motoryzacyjnego w Pekinie. Wówczas Hiszpanie zaprezentowali światu prototyp pojazdu. Tym razem przyszła jednak pora na wersję produkcyjną.
Seat Ibiza Cupra
Na tle słabszych wersji trzydrzwiowa Ibiza Cupra wyróżnia się m.in biksenonowymi reflektorami ze światłami LED do jazdy dziennej, 17-calowymi felgami ze stopów lekkich i lakierowanymi na czarny połysk lusterkami. Sportowego pazura dodaje autu również tylny dyfuzor i centralnie umieszczona końcówka układu wydechowego.
Pod maską znalazł się dobrze znany klientom koncernu Volkswagena, turbodoładowany, benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa 1,4 l TSI. Jednostka zastosowana w Cuprze rozwija moc 180 KM i dysponuje momentem obrotowym 250 Nm. Ten przenoszony jest na koła przedniej osi za pośrednictwem zautomatyzowanej, dwusprzęgłowej, siedmiostopniowej skrzyni biegów DSG.
Seat Ibiza Cupra
Standardowym wyposażeniem jest układ XDS, czyli elektroniczny system imitujący działanie blokady mechanizmu różnicowego. Dzięki niemu samochód ma mieć mniejszą tendencję do podsterowności i - w rękach sprawnego kierowcy - lepiej radzić sobie na ciasnych zakrętach.
W prowadzeniu pomagać mają też standardowy system stabilizacji toru jazdy ESP i system wspomagania ruszania pod górę, czyli tzw. hill holder.
Seat Ibiza Cupra
Osiągi auta powinny zadowolić fanów sportowej jazdy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 6,9 sekundy, prędkość maksymalna to 230 km/h. Kierowca może obsługiwać skrzynię biegów za pośrednictwem łopatek zamontowanych przy kierownicy.
Hiszpańska marka rozpocznie zbieranie zamówień na nową Cuprę już w przyszłym miesiącu. Cena na rynek brytyjski wynosi 18 825 funtów, czyli niespełna 97 tys. zł.