Xenon to dość duży pickup oferowany na polskim rynku przez dealerów indyjskiej marki Tata. Auto zaprojektowane zostało do ciężkiej pracy - ma konstrukcję ramową, za napęd służy niewysilony diesel o pojemności 2,2 l z wtryskiem bezpośrednim typu common rail. Samochód nie jest przesadnie trwały ani komfortowy, ale - za przyzwoite pieniądze - oferuje spore możliwości przewozowe i - co równie ważne - możliwość odliczenia podatku Vat. Chcący korzystać z pojazdu w charakterze auta codziennego użytku mogą być rozczarowani spartańskimi warunkami podróżowania - pod tym względem japońska i europejska konkurencja okazują się sporo lepsze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.