Firma badawcza J.D. Power opublikowała najnowszy raport dotyczący zadowolenia niemieckich klientów z zakupu nowych samochodów.
Dokument powstał w oparciu o 18 288 ankiet wypełnionych przez nabywców fabrycznie nowych pojazdów. Ankiety obejmowały pojazdy zarejestrowane w Niemczech po raz pierwszy w okresie od stycznia 2011 roku do grudnia 2012 roku. Badanie zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2013 – luty 2014. Najstarsze z badanych pojazdów legitymowały się wówczas wiekiem trzech lat.
Z raportu wynika, że nabywcy nowych samochodów za naszą zachodnią granicą, przy wyborze pojazdu kierują się głównie trwałością i niezawodnością (priorytet dla 56 procent nabywców), atrakcyjnością zakupu (48 procent) i oferowanym przez pojazd bezpieczeństwem (46 procent). Dalej stawiane są takie kwestie, jak wygląd i wyposażenie, koszty eksploatacji i dostępność usług serwisowych.
Marką, której nabywcy mogą pochwalić się najwyższym stopniem satysfakcji z zakupu i eksploatacji auta w pierwszych trzech latach od jego wyprodukowano okrzyknięto Porsche. Niemiecki producent uzyskał średni wynik 835 punktów na 1000 możliwych.
Biorąc jednak pod uwagę fakt, że na auto tego producenta wciąż pozwolić mogą sobie tylko nieliczni, o zwycięstwie mówić mogą przedstawiciele Toyoty i Volvo. Te dwie marki - z dorobkiem 818 punktów - ex aequo sklasyfikowane zostały na drugim miejscu. Trzecia pozycja przypadła w udziale marce Mercedes-Benz, która uzyskała średni wynik 811 punktów.
Do pierwszej piątki załapały się jeszcze: Skoda (805 punktów) i Mitsubishi (800 punktów). W pierwszej dziesiątce znalazły się też kolejno: 6. Volkswagen, 7. Mazda, 8. BMW, 9 Kia i 10. Mini.
Ciekawą jest też lektura końca tabeli, gdzie uplasowali się producenci, w stosunku do których niemieccy nabywcy byli najbardziej krytyczni.
Dziesiątkę najgorzej ocenianych marek otwierają: Ford, Suzuki i Opel. Na kolejnych miejscach uplasowały się: Smart, Citroen, Hyundai, Renault, Dacia i Chevrolet. Na ostatnim miejscu niechlubnego zestawienia znalazł się włoski Fiat.