Znana firma analityczna JD Power przeprowadziła ciekawe badanie. 17 tysięcy niemieckich kierowców poproszone zostało o wypełnienie szczegółowej ankiety dotyczącej użytkowanych przez nich samochodów.
Toyota Avensis
Po uwagę brano m.in koszty eksploatacji, ogólną trwałość, jakość usług w autoryzowanych stacjach obsługi oraz wiele innych cech. Kierowcy zza Odry oceniali też np. poziom bezpieczeństwa, komfort jazdy, wydajność układu przewietrzania wnętrza czy kulturę pracy zespołu napędowego.
W oparciu o te informacje analitycy opracowali ranking dziesięciu marek, których pojazdy najtrafniej wpisują się w niemieckie gusta. Wyniki zestawienia powinny dać dużo do myślenia niemieckim producentom...
Mercedes klasy A
Za najlepszą markę na niemieckim rynku uznano Volvo. Szwedzki producent otrzymał wynik 832 punktów na tysiąc możliwych. Drugi stopień podium przypadł Toyocie. Japończycy otrzymali ocenę 816 punktów.
Pierwsza z niemieckich marek - Mercedes - pojawia się dopiero na trzecim miejscu. Firma oceniona została na 816 punktów.
Kolejne dwa miejsca znów należą do wytwórców z Kraju Kwitnącej Wiśni. Czwarte miejsce (wynik 808 punktów) zajęła Mazda, piąte (wynik 807 punktów) Mitsubishi. Szósta pozycja to znów marka z Japonii. Z wynikiem 806 punktów, na 6. pozycji sklasyfikowano Hondę.
Mazda 6
Na miejscach siódmym i ósmym (zgodnie z kolejnością alfabetyczną) uplasowały się Skoda i Volkswagen. Obie marki ocenione zostały identycznie - otrzymały po 798 punktów. Taka pozycja to ogromny sukces Czechów - wszystko wskazuje na to, że Skoda przestaje być traktowana w kategoriach "taniej", gorszej siostry Volkswagena.
Dopiero na dziewiątej pozycji uplasowało się Audi. Firma otrzymała notę 794 punktów. Zestawienie dziesięciu najlepszych marek zamyka następna japońska firma - Nissan. Producent z Azji otrzymał jedynie o jeden punkt mniej niż marka z Ingolstadt.