4 pażdziernika Volvo oficjalnie rozpoczęło modelu C40 Recharge, swojego najnowszego, w pełni elektrycznego crossovera, w fabryce w Gandawie w Belgii.
C40 Recharge jest drugim w pełni elektrycznym samochodem marki Volvo Cars i najnowszym z serii nowych samochodów z napędem wyłącznie elektrycznym, które zostaną wprowadzone na rynek w najbliższych latach. Do 2030 roku firma zamierza sprzedawać wyłącznie samochody w pełni elektryczne, a do 2040 zamierza również stać się przedsiębiorstwem neutralnym klimatycznie.
Volvo C30 na linii montażowej w Gandawie
Fabryka w Gandawie, jeden z największych zakładów firmy, produkuje również XC40 Recharge, w pełni elektryczną wersję wielokrotnie nagradzanego kompaktowego SUV-a Volvo i pierwszy w pełni elektryczny model Volvo Cars.
Firma znacznie zwiększa moce produkcyjne w odniesieniu do samochodów elektrycznych w swoim zakładzie w Gandawie do 135 000 samochodów rocznie. Już teraz oczekuje się, że w 2022 roku ponad połowę wolumenu produkcji zakładu będą stanowić samochody w pełni elektryczne.
Model C40 Recharge nazwać można "coupe-crossoverem". Tył modelu C40 Recharge charakteryzuje się efektowną stylistyką, która współgra z obniżoną linią dachu, natomiast nowa linia przodu zapowiada nowe oblicze elektrycznych samochodów Volvo, obejmujące reflektory z najnowocześniejszą technologią pikselową.
We wnętrzu C40 Recharge klienci znajdą wysokie siedzenie, które preferuje większość kierowców Volvo. Jest to również pierwszy model Volvo całkowicie pozbawiony elementów skórzanych.
Podobnie jak XC40 Recharge, C40 Recharge jest wyposażony w jeden z najlepszych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku, opracowany wspólnie z Google i oparty na systemie operacyjnym Android. Zapewnia on konsumentom wbudowane aplikacje i usługi Google, takie jak Google Assistant, Google Maps czy Google Play.
Nieograniczona transmisja danych umożliwia doskonałą łączność, ponadto model C40 Recharge jest przystosowany do otrzymywania automatycznych aktualizacji bezprzewodowo. Oznacza to, że po opuszczeniu fabryki będzie nieustannie ulepszany i zawsze na czasie.
Napęd składa się z dwóch silników elektrycznych, jednego na przedniej i jednego na tylnej osi, zasilanych z akumulatora o pojemności 78 kWh, który można szybko naładować od 10 do 80 proc. w ciągu około 40 minut. Jego przewidywany zasięg wynosi około 440 km.