Volvo poinformowało niedawno, że od roku 2030 w ofercie będzie mieć wyłącznie samochody elektryczne. Najnowszy pojazd koncepcyjny marki zdradza, czego możemy się po nich spodziewać!
Volvo Concept Recharge
Obecna generacja samochodów elektrycznych Volvo dzieli platformę podłogową z autami spalinowymi. W przyszłości tak nie będzie. Przyszłe elektryki otrzymają podwozie zaprojektowane specjalnie do napędu czysto-elektrycznego. Będą miały płaską podłogę, rozstaw osi będzie znacznie większy niż ma to miejsce w autach spalinowych. Dzięki temu w środku będzie mnóstwo miejsca, a między przednimi siedzeniami znajdzie się spory schowek.
Volvo Concept Recharge
Zamiast tradycyjnego grilla chłodnicy, w aucie koncepcyjnym znajdziemy jednolitą strukturę przypominającą tarczę. Styliści zachowali motyw młota Thora. Ściśle mówiąc – reflektory są niewiele większe od tego motywu. Ponieważ zastosowano w nich technologię HD, reflektory mogą zmieniać układ „graficzny” i świetlny. Przy włączeniu samochodu reflektory przednie wraz z logotypem umieszczonym między nimi, wyświetlają powitalną animację.
Tylne lampy to również nowoczesna interpretacja typowych lamp Volvo. Zachowano ich pionowy układ i kształt litery „L”. Są jednak bardzo smukłe i także mogą wyświetlać animacje i inne efekty świetlne. Wkomponowano je w tył, którego liczne przetłoczenia i spojlery poprawiają właściwości aerodynamiczne samochodu, szczególnie przy wyższych prędkościach.
Volvo Concept Recharge
Wnętrze? Płaska podłoga zapewnia więcej miejsca i lepszą pozycję siedzącą wszystkim osobom w samochodzie. Duży, pionowy ekran dotykowy o przekątnej 15 cali stanowi centrum dowodzenia funkcjami auta i daje dostęp do systemu informacyjno-rozrywkowego nowej generacji, który zaprojektowano wraz z firmą Google. Dostęp do funkcji jest prosty i intuicyjny. We wnętrzu odnajdziemy także charakterystyczne motywy skandynawskiego designu: czyste linie i minimalizm współgrają z szerokim wykorzystaniem trwałych i naturalnych materiałów wewnątrz kabiny.
Volvo Concept Recharge
Jak przystało na markę z taką tradycją, samochód koncepcyjny odzwierciedla również ambicje Volvo w zakresie bezpieczeństwa na nadchodzące lata. Czujnik LiDAR, zbudowany przez firmę Luminar, stanowi kluczowy element systemów bezpieczeństwa przyszłości i trybu jazdy autonomicznej. Jest umieszczony na dachu w takim miejscu, który pozwala mu najlepiej "skanować” otoczenie i zbierać dane o sytuacji na drodze i wokół samochodu.
Jak wam się podoba przyszłość szwedzkiego producenta samochodów?