Volvo pochwaliło się właśnie najlepsze wynikami za pierwsze pół roku - pod względem sprzedaży i zysku operacyjnego - w 94-letniej historii działalności. Czyżby elektromobilność służya szwedzkiemu producentowi?
Raport finansowy za ostatnie pół roku, który można znaleźć tutaj, wykazał, że firma osiągnęła przychód w wysokości 141 mld SEK, co stanowi wzrost o 26 proc. U podstawy tak znaczącego wzrostu leży ogromny popyt i sukces zróżnicowanej oferty spółki. Dochód operacyjny w pierwszych sześciu miesiącach 2021 r. wyniósł 13 mld SEK, co oznacza marżę operacyjną na poziomie 9,4%.
Sprzedaż wzrosła o 41% w porównaniu z okresem dotkniętym pandemią w 2020 r., jednak firma odnotowała również znaczący 12-procentowy wzrost w porównaniu z pierwszymi sześcioma miesiącami 2019 r., co stanowi bardziej adekwatne porównanie, ponieważ dotyczy okresu niedotkniętego pandemią. Roczny wolumen sprzedaży kroczącej wynosi około 775 000 samochodów, czyli niewiele mniej niż docelowy poziom 800 000 pojazdów ustalony 10 lat temu.
Globalna sprzedaż Volvo Cars w lipcu wyniosła 56 883 samochody, co oznacza spadek o 8,7 proc. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku.
W lipcu sprzedaż w Stanach Zjednoczonych osiągnęła poziom 11 575 samochodów, co oznacza wzrost o 19,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Do wzrostu przyczynił się wzmożony popyt ze strony klientów, głównie na najlepiej sprzedający się model XC60 – tuż za nim uplasował się XC90. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy sprzedaż w USA wzrosła o 42,3 proc., osiągając poziom 75 329 sprzedanych samochodów.
W Chinach sprzedaż wyniosła 14 550 samochodów, co oznacza wzrost o 1 proc. w porównaniu z lipcem ubiegłego roku. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy bieżącego roku sprzedaż wzrosła o 37 proc. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. Najlepiej sprzedającym się samochodem w Chinach w lipcu był model XC60, a zaraz za nim S90.
Sprzedaż Volvo Cars w Europie w lipcu osiągnęła poziom 22 408 samochodów, co oznacza spadek o 22 proc. w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. W przeciwieństwie do ogólnego spadku w Europie, Wielka Brytania, która jest jednym z najprężniejszych rynków europejskich Volvo Cars, odnotowała w tym miesiącu dobre wyniki sprzedaży. Najlepiej sprzedającym się samochodem w Europie w lipcu był model XC40, natomiast drugim najchętniej kupowanym modelem był XC60. Łączna sprzedaż w Europie w okresie od stycznia do lipca osiągnęła poziom 189 230 samochodów.
W lipcu najlepiej sprzedającym się modelem był XC60, którego sprzedaż wyniosła 19 132 pojazdy (2020: 17 861), a zaraz za nim uplasował się model XC40 z łączną sprzedażą na poziomie 15 097 samochodów (2020: 18 726) oraz Volvo XC90, którego sprzedano 9 694 modele (2020: 8 751 samochodów).