W 2007 roku na rynki europejskie trafiła po raz pierwszy Toyota Auris - tak nazwano kolejną generację Corolli, zarówno w wersji htachback, jak i kombi. Nazwa sedan została zachowana wyłącznie do sedana. Teraz Japończycy ogłosili, że na początku przyszłego roku Auris zniknie z salonów.
Miała być Toyota Auris, a będzie Corolla
Nie oznacza to jednak, że Toyota wycofa się ze sprzedaży samochodów w segmencie kompaktowym. Przeciwnie. Japończycy podjęli decyzję, że nowa generacja kompaktowej Toyoty w wersjach hatchback, kombi i sedan od 2019 roku, na całym świecie, będzie nosiła nazwę Corolla. Wraz z premierą nowej generacji Corolli w pierwszej połowie 2019 roku Toyota rezygnuje z nazwy Auris, obecnej do tej pory m.in. w Europie.
Miała być Toyota Auris, a będzie Corolla
Inauguracja nowego nazewnictwa będzie towarzyszyła wprowadzeniu do modelu modułowej platformy TNGA (Toyota New Global Architecture), która zastąpi dotychczasowe trzy różne płyty podłogowe. TNGA wprowadza nowe wytyczne w kwestii opracowywania części i ich mocowania na platformie, co znacznie ułatwia tworzenie kolejnych modeli oraz zwiększa swobodę projektantów.
Miała być Toyota Auris, a będzie Corolla
Nowa Corolla Touring Sports (kombi) będzie miała światową premierę podczas salonu w Paryżu 4 października. Wraz z nią na stoisku Toyoty stanie Corolla w wersji hatchback, która - jako Auris nowej generacji - zadebiutowała w marcu na targach w Genewie.
Obie odmiany będą wyposażone w napęd hybrydowy. Jaki dokładnie? W marcu, prezentując Aurisa, Toyota zapowiadała, że model ten będzie oferowany w dwóch wersjach hybrydowych - z silnikiem 1.8 o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem - z silnikiem 2.0 o mocy 180 KM. Ponadto anonsowano wersję benzynową, z silnikiem 1.2 turbo o mocy 116 KM.
Obecnie nie wiadomo, czy ten ostatni wariant zostanie zachowany, dowiemy się tego zapewne podczas paryskiej premiery na początku października.