Wiemy już, jak wygląda kolejne, trzecie wcielenie Toyoty Auris. W 2010 roku Auris 1. generacji był pierwszym masowo produkowanym modelem Toyoty w Europie, którego gama napędów została wzbogacona o napęd hybrydowy. Teraz popularny kompakt będzie pierwszym modelem oferowanym z dwoma układami hybrydowymi.
Nowy Auris jest o 25 mm niższy i o 40 mm dłuższy niż poprzedni model, głównie za sprawą większego rozstawu osi. Ma przy tym bardziej dynamiczny, atrakcyjniejszy design, a położenie maski jest niższe aż o 47 mm.
Toyota Auris III
Charakterystyczne cechy przodu to wąski górny grill przedłużony pełnymi reflektorami LED ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej. Duży dolny grill w kształcie trapezu otrzymał nowy wzór kratki. Pod nim znajduje się spojler z krawędziami zakrzywionymi do góry, tworzący miejsce na światła przeciwmgielne LED. Przedni zwis jest mniejszy o około 20 mm.
Nachylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe. Nowy kształt tylnych nadkoli sprawia wrażenie, że samochód jest bardziej zwarty, mimo że tylny zwis wydłużył się o 20 mm. Spojler dachowy jest standardowo montowany we wszystkich wersjach wyposażenia. Kształt zderzaka z chromowanymi zdobieniami nawiązuje do wyglądu dolnej części przodu. Lista opcji obejmuje możliwość dwukolorowej kompozycji kolorystycznej z czarnym dachem i połyskującymi słupkami.
Toyota Auris III
Bazą do stworzenia Aurisa 3. była nowa modułowa platforma TNGA. W stosunku do poprzednika samochód ma niżej położony środek ciężkości, zawieszenie wielowahaczowe oraz bardziej stabilne nadwozie, usztywnione dzięki szerokiemu zastosowaniu wysokowytrzymałej stali i wzmocnieniom strukturalnym.
Toyota Auris III
Auris drugiej generacji był oferowany z pięcioma konwencjonalnymi silnikami i napędem hybrydowym 1,8 l. Obecnie, ze względu na zaangażowanie marki w rozwój i popularyzację technologii hybrydowej, nowy Auris będzie dostępny tylko z jednym silnikiem konwencjonalnym – turbodoładowaną jednostką benzynową 1,2 l o mocy 116 KM, a także z napędem hybrydowym z silnikiem 1,8 l o łącznej mocy 122 KM oraz nowym układem hybrydowym 2,0 l o mocy 180 KM.
Warto dodać, że firma sprzedała dotąd ponad 11 milionów hybryd w 90 krajach, w tym 1,5 miliona w Europie.