chceauto.pl
x
Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!

Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-02-17 Opinie
Druga generacja Avensisa trafiła do salonów w 2003 roku. Samochód był całkowicie nową konstrukcją z poprzednikiem łączyła go jedynie nazwa. Auto otrzymało m.in. nową płytę podłogową. Japończycy liczyli, że pod względem bezawaryjności auto dorówna Carinie, przewyższając pierwszą generację Avensisa.

Podobnie jak poprzedniczka, również Avensis II pochodzi z brytyjskiej fabryki Toyoty w Derby. Samochody dostępne były z nadwoziami typu sedan, liftback i kombi. Auta mimo wszystko zaliczane są do czołówki pojazdów, które sprawiają swoim użytkownikom najmniej problemów, chociaż do niezawodności legendarnej Cariny nie udało sie nawiązać. Zdecydowanie lepiej pod tym względem wypadają samochody poliftingowe (lifting przeprowadzono w 2006 roku).

Toyota Avensis kombi
Toyota Avensis kombi
Samochody z początkowego okresu produkcji miały problemy ze wspomaganiem kierownicy. Z powodu usterki tego podzespołu wzywano do serwisów prawie 8 tysięcy właścicieli Avensisów. W autach dochodziło do poluzowania się połączenia pomiędzy kolumną kierowniczą a przekładnią kierowniczą. Powodem wady była niewystarczająca wytrzymałość tego połączenia, co w skrajnym przypadku mogło doprowadzić do utraty panowania nad pojazdem.

W samochodach z początku produkcji zawodziły również jednostki wysokoprężne. Dość szybko zużywały się turbosprężarki i dwumasowe koła zamachowe, dochodziło również do awarii wtryskiwaczy.

Toyota Avensis sedan
Toyota Avensis sedan
Samochody „wzywano” też do serwisów Toyoty z powodu parowania reflektorów. Te ostatnie, podobnie jak w poprzedniku potrafią przysporzyć właścicielom nieco kłopotu. Bardzo często wymieniać trzeba żarówki.

Póki samochody były na gwarancji, wszystkie usterki usuwano bezkosztowo. Dlatego przed zakupem warto więc dokładnie zweryfikować historię interesującego nas egzemplarza. Jeśli samochód nie był regularnie serwisowany będzie się to wiązało ze sporymi wydatkami. Książka serwisowa jest więc podstawą!

Toyota Avensis sedan
Toyota Avensis sedan
Niezbyt dobre opinie zbiera również układ hamulcowy, tarcze i klocki wymieniać trzeba dość często. Niektóre egzemplarze miewają również problemy z trwałością sprzęgła, chociaż dotyczy to głównie samochodów flotowych, wykorzystywanych przez wielu kierowców. Tylne zawieszenie w samochodach kombi ulegało przyspieszonemu zużyciu.

Toyota nie zignorowała doniesień o usterkach trapiących Avensisa. Dzięki temu samochody poliftingowe mogą pochwalić się znacznie lepszym poziomem bezawaryjności.

Toyota Avensis
Toyota Avensis
Z oferty wycofano sprawiającego problemy (nadmierne zużycie oleju) dwulitrowego diesla zastępując go nową jednostką o nieznacznie większej mocy (126 KM). Zmodyfikowano tylne zawieszenie, co pozytywnie odbiło sie na jego trwałości.

Przy okazji liftingu ofertę jednostek wysokoprężncyh poszerzono o silnik 2.2, który dostępny był w dwóch wersjach mocy - 150 i 177 KM. Na rynku polskim ten drugi standardowo wyposażany był w filtr cząstek stałych. Słabsza wersja w Polsce była go pozbawiona, inaczej było w Europie Zachodniej.

Toyota Avensis liftback
Toyota Avensis liftback
Na szczęście filtr cząstek w Avensis nie sprawia większych kłopotów. W samochodzie zastosowano dodatkowy wtryskiwacz paliw, który w celu wypalenia sadzy wtryskuje paliwo bezpośrednio do układu wydechowego. To oznacza, że nawet w samochodach eksploatowanych w mieście nie dochodzi do rozrzedzenia oleju. Zdarzają się za to, chociaż rzadko, usterki wtryskiwacza.

Dobra wiadomość jest taka, że silnik 2.2 posiada łańcuch rozrządu, co obniża koszty po zakupie. Po stronie minusów wymienić trzeba przypadki wypalenia uszczelki pod głowicą (zdarzają się w samochodach ostro eksploatowanych) i stosunkowo wysokie - jak na jednostkę wysokoprężną - zużycie paliwa.

Mniej awaryjne są silniki benzynowe. Lepiej unikać jednak skrajnych propozycji - najsłabszej jednostki 1.6 o mocy 110 KM, która po prostu jest za słaba i przez też dużo pali oraz silnika 2.4, który jest paliwożerny. Najlepszy wybór to silniki 1.8 i 2.0.

Toyota Avensis sedan
Toyota Avensis sedan
Na rynku wtórnym dostępne są zarówno samochody z polskich salonów, jak i importowane. Lepszym wyborem będą te pierwsze, z historią udokumentowaną książką serwisową, tym bardziej, że wyposażenie było bogate praktycznie we wszystkich wersjach (każde auto posiadało przynajmniej elektrycznie sterowane szyby i lusterka, poduszki powietrzne, ESP i automatyczną klimatyzację). Uwaga na samochody poflotowe - o ile ich historia jest udokumentowana, można rozważyć taki zakup, natomiast brak książki serwisowej niemal na pewno będzie oznaczał cofany licznik.

Toyota Avensis II dostępna była w salonach Toyoty do 2008 roku.


Opinie i komentarze na temat artykułu

roman
24 lutego 2012
super samochód
roman
24 lutego 2012
albo opublikujesz moje komentarze o katalizatorze, albo upublicznię w sieci twoją moderacje z dodaniem że jest to dzieło Toyoty
roman
24 lutego 2012
Przy ok.200 000 km wysiada katalizator ,proponowana w ASO naprawa to 7000 PLN co przy cenie rynkowej 8-letniej Toyoty jest absurdem . Awaria ( zużycie)katalizatora powduje równoczesne wyłączenie w samochodzie systemów bezpieczeństwa jazdy (kontrola trakcji itp.) czyli producent najpierw sprzedaje bubel, a potem zmusza do naprawy w ASO za kosmiczne pieniądze bo tylko orginalne katalizatory odblokowują elektronikę samochodu . O tym Toyota się nie chwali.
Vgu
31 maja 2012
Wkrotce to auto pojdzie do serwisów za duzo ich jezdzi a toyota ma drogi serwis i przeglady
Jet Li
11 czerwca 2012
Jezeli Toyota ma drogi serwis to niewiem.
Jezdze ze swoim olejem. O klase lepszym niz Castrol z ASO. I za przeglad przy 30 Tys. zaplacilem 500 PLN. Teraz zbliza mi sie 60 tys. i zaplace ok 1000 zl za bardzo rozszerzony przeglad. A jezeli ktos ma problem z Filtrem DPF czy DPNR to warto zastanaowic sie nad wywaleniem i wstawieniem emulatora filtra. I po problemie.

Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu! - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!Toyota Avensis II. Nieźle, ale nie od razu!

Zobacz także

Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis

Prawie milion km na liczniku Toyoty Avensis 2022-12-16

Klub Rekordowych Przebiegów to zorganizowana przez Toyotę oficjalna społeczność właścicieli długowiecznych samochodów marki. W ciągu czterech miesięcy istnienia Klubu dołączyło do niego 4 025 aut, które pokonały przynajmniej 200 000 km....
Używane samochody wciąż drożeją

Używane samochody wciąż drożeją 2022-04-26

Obserwowany w 2021 r. trend wzrostowy cen samochodów używanych nie hamuje - przeciętne auto kupowane na kredyt w okresie od stycznia do połowy marca 2022 r. kosztowało ponad 53 tys. zł. Tymczasem w całym ubiegłym roku, średnia wartość kredytowanego...
Najlepsze auta za 10 tys. zł

Najlepsze auta za 10 tys. zł 2020-05-29

Sytuacja związana z koronawirusem zmieniła nasze podejście do przemieszczania się. Jeżeli mamy taką możliwość, chętniej wybieramy własny samochód niż np. komunikację miejską czy taksówkę. Choć niełatwo podjąć teraz decyzję o zakupie auta,...
Handlarze znów górą?

Handlarze znów górą? 2020-02-11

Nie słabnie zainteresowanie używanymi samochodami z zachodu. W styczniu sprowadzono rekordową liczbę tego typu aut. Z informacji Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że pierwszy miesiąc bieżącego roku zamknął się wynikiem 74 482...
15 aut, których nie zobaczymy już w salonach

15 aut, których nie zobaczymy już w salonach 2019-12-16

W mijającym roku z europejskiego rynku zniknęło wiele interesujących modeli. Zestawienie najważniejszych z nich przygotowała ceniona firma analityczna JATO. Których aut nie zobaczymy już w salonach w nadchodzącym roku?
Używane: Mercedes klasy A W176

Używane: Mercedes klasy A W176 2019-07-17

Klasa A typoszeregu W176 to kamień milowy w historii Mercedesa. Auto zaprojektowano tak, by przypadło do gustu młodym, dynamicznym kierowcom i odebrało część klientów BMW serii 1. IV generacja Mercedesa klasy A zadebiutowała w 2012 na salonie w...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS