Toyota zmodernizowała Aygo. Ten mały samochód w obecnej postaci obecny jest na rynku od 2014 roku, lifting nie stanowi więc niespodzianki.
Toyota Aygo po liftingu
Aygo to dla Toyoty ważny model. W zeszłym roku w Europie sprzedano ponad 85 tys. egzemplarzy tego pojazdu, co przekłada się na 6,6-procentowy udział w segmencie A. Z polskich salonów Toyoty w 2017 roku wyjechały 3254 egzemplarze Aygo, dzięki czemu model ten z 24-procentowym udziałem jest liderem segmentu aut miejskich.
Toyota Aygo po liftingu zachowała rozpoznawalny znak X z przodu. Jednak zmieniono sporo - samochód otrzymał nową maskę, reflektory czy osłonę chłodnicy. Z tyłu również zmieniono kształt świateł. We wnętrzu pojawiła się unowocześniona tablica rozdzielcza o trójwymiarowym designie i nowym kolorze podświetlenia.
Toyota Aygo po liftingu
Ponadto modernizacji poddano 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik VVT-i, który spełnia teraz najnowszą normę emisji spalin Euro 6.2. Silnik otrzymał nowy podwójny układ wtryskiwaczy paliwa, wyższy stopień sprężania, szereg nowych elementów o niskim tarciu, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) oraz zmieniony wałek wyrównawczy, obniżający drgania na biegu jałowym.
Moc silnika została zwiększona do 72 KM (przy 6 000 obr./min), zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Aygo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej niż do tej pory) i rozpędza się do 160 km/h. Średnie zużycie paliwa zostało zmniejszone z 4,1 do 3,9 l/100 km (w cyklu pomiarowym NEDC).
Ponadto Toyota Aygo otrzymała zmodernizowane zawieszenie oraz zoptymalizowane oprogramowanie układu kierowniczego, co zwiększa szybkość i precyzję reakcji samochodu na działania kierowcy. Komfort jazdy poprawiają dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach i klapie bagażnika.
Toyota Aygo po liftingu
Aygo jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.
Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiegać zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.
Odświeżona Toyota Aygo debiutuje na salonie w Genewie.