Na salonie w Szanghaju Toyota zaprezentowała elektryczną wersję modelu C-HR. Auto w przyszłym roku trafi na rynek chiński i... będzie miało dwie nazwy. Elektryczna Toyota C-HR będzie produkowana w fabryce GAC-Toyota, zaś bliźniaczy model o nazwie IZOA w zakładzie FAW-Toyota.
Toyota C-HR Electric
]Elektryczna wersja C-HR otrzymała zmieniony przód ze zmniejszonym grillem, co wynika z tego, że czysto elektryczny silnik wymaga mniej chłodzenia. Toyota nie podała jeszcze żadnych informacji technicznych na temat nowych samochodów, nie znamy więc czasu ładowania, osiągów czy zasięgu.
Toyota zaprezentowała w Szanghaju także wiele innych zelektryfikowanych samochodów. Należą do nich debiutujące na tym rynku hybrydowe wersje RAV4 oraz modeli Alphard i Vellfire, a także Corolla i Levin w wersjach plug-in hybrid dostępnych w Chinach od marca tego roku.
Toyota C-HR Electric
W Szanghaju debiutował również koncepcyjny model o nazwie RHOMBUS. Jest to samochód elektryczny, opracowany przez Toyota Motor Engineering & Manufacturing China, ośrodek badawczo-rozwojowy Toyoty w Chinach.
Elektryczna Toyota C-HR to pierwszy pojazd Toyoty o tym typie napędu, który zadebiutuje w Chinach.
Toyota RHOMBUS
Niedługo po tych premierach, w pierwszej połowie lat 2020. Toyota wprowadzi na rynki całego świata wiele kolejnych modeli elektrycznych. Marka intensyfikuje elektryfikację swojej gamy modelowej, by do 2030 roku sprzedawać 5,5 miliona zelektryfikowanych aut rocznie - liczba ta stanowi połowę obecnej sprzedaży Toyoty na świecie.
Czy jest to realne? Taki miks udało się już osiągnąć marce w Europie Zachodniej i Środkowej - hybrydy stanowią 50% wszystkich Toyot sprzedawanych w naszej części świata.
Toyota nie podaje czy planuje wprowadzić elektryczną wersję C-HR na rynki Starego Kontynentu.