Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
8.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
22 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.6 s.
Prędkość maksymalna
182 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Celica VI 1.8 107 KM
Toyota Celica
Toyota Celica to jedna z lepszych propozycji dla szukającego niedrogiego samochodu o sportowym zacięciu. Auto spokrewnione jest z innymi popularnymi Toyotami, co nie tylko zapewnia wysoką trwałość, ale też minimalizuje koszty obsługi. Od końca lat osiemdziesiątych Celica oferowana jest jako dwudrzwiowe coupe z napędem na przednie koła (rzadko 4x4) co sprawia, że samochód jest też łatwy w prowadzeniu. Niezależnie od generacji, każdy model cieszy się dobrą opinią. Problemem będzie jednak znalezienie bezwypadkowego egzemplarza.
Toyota Celica VI
VI generacja modelu pojawiła się w Europie w 1994 roku. Samochód dostępny był tylko w jednej wersji nadwoziowej - jako dwudrzwiowe coupe. Auto przetrwało w ofercie do 1999 roku, kiedy to zastąpiła je kolejna ostania już generacja Toyoty o tej nazwie. W podstawowych wersjach samochód napędzany był na przednią oś. Mocniejsze odmiany (204-225 KM) dostępne były również z permanentnym napędem na cztery koła.
Samochody Toyoty słyną z bezawaryjności i Celica nie jest tutaj wyjątkiem. Trzeba jednak pamiętać, że auta te eksploatowane są przeważnie przez ludzi z żyłką sportowca, a to mocno odbija się na ich stanie. Podstawowym problem okaże się znalezienie pojazdu bezwypadkowego. Praktycznie wszystkie dostępne na naszym rynku auta pochodzą z prywatnego importu i mają za sobą większe lub mniejsze naprawy blacharskie.
Przed zakupem warto też dokładnie skontrolować pracę skrzyni biegów - w zajeżdżonych egzemplarzach pojawiają się problemy z synchronizatorami i wypadaniem przełożeń. Podobnie jak w przypadku innych wysokoobrotowych silników może też występować dość duże zużycie oleju. W polskich warunkach na przyspieszone zużycie narażone jest głównie zawieszenie. Najczęściej wymieniać trzeba łączniki stabilizatorów, drążki kierownicze czy wahacze.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10