Uwaga Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Corolla Verso II 1.6 VVT-i 110 KM - GALERIA ZDJĘĆ
Toyota Corolla Verso II 1.6 VVT-i 110 KM
Corolla Verso I Toyota Corolla Verso to kompaktowy minivan, który zaprezentowano w 2001 roku. Debiut okazał się trudny. Bazujące na Corolli IX generacji auto nie spotkało się z ciepłym przyjęciem, w efekcie produkcja została zakończona w 2004 roku.
Corolla Verso II W 2004 roku pojawiła się III generacja Corolli Verso. Auto produkowane było w Turcji i idealnie wstrzeliło się w europejski boom na minivany. Corolla Verso tej generacji oferowana była w wersjach 5- i 7-osobowej.
Uwagi użytkowników dotyczą głównie nie najlepszych materiałów we wnętrzu i jakości montażu. Może to skutkować skrzypieniami i stukami. W samochodach z silnikami wysokoprężnymi dość szybko mogą się zużywać sprzęgła, zdarzają się również kosztowne problemy z wtryskiwaczami. W początkowym okresie produkcji użytkownicy aut często odwiedzali Autoryzowane Stacje Obsługi z powodu nadmiernego zużycia oleju w jednostkach benzynowych. Szesnastozaworowe silniki wyposażone w mechanizm zmiennych faz rozrządu często wymagają dolewek oleju między wymianami. Niektóre serwisy Toyoty na gwarancji dokonywały np. wymiany uszczelniaczy zaworowych, jednak przeważnie na nic się to nie zdawało.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Toyota powiadomiła o usterkach wyprodukowanych w Turcji samochodów marki Corolla Verso.
Gdy przełącznik trybu pracy poduszki powietrznej pasażera znajduje się w pozycji ON (system włączony) wszystkie elementy układu działają prawidłowo. W przypadku skorzystania z opcji dodatkowej tj. wyłączenia poduszki powietrznej pasażera, gdy przełącznik trybu pracy poduszki znajduje się w pozycji OFF (system wyłączony), wyłączony zostaje napinacz prawego pasa bezpieczeństwa a nie poduszka. W przypadku kolizji, poduszka powietrzna może zostać uaktywniona, a napinacz prawego pasa bezpieczeństwa nie zostaje uruchomiony. W takim przypadku zwiększa się ryzyko odniesienia obrażeń przez użytkownika samochodu.
W Polsce kampanią objęto 3 502 samochody o następujących specyfikacjach (patrz VIN):
Toyota Motor Poland Company Ltd. powiadomiła, że niektóre samochody modeli: AYGO (luty 2005 - sierpień 2009) iQ (listopad 2008 - listopad 2009) Yaris (luty 2005 - wrzesień 2009) Auris (październik 2006 - 5 stycznia 2010) Corolla (październik 2006 - Grudzień 2009) Verso (luty 2009 - 5 stycznia 2010) Avensis (listopad 2008 -grudzień 2009) RAV4 (listopad 2008 - listopad 2009) wyprodukowane w Wielkiej Brytanii, Turcji, RPA, Czechach, Japonii i Francji, mogą nie być bezpieczne dla użytkowników.
Przedsiębiorca poinformował, że w ok. 80.000 egzemplarzy samochodów marki Toyota, może dojść do zablokowania pedału przyspieszenia, co może grozić wypadkiem. Jednocześnie przedsiębiorca poinformował, że w Europie nie odnotowano wypadków związanych z tą usterką oraz, że w przypadku wystąpienia problemów możliwe jest zatrzymanie pojazdu, gdyż układ hamulcowy i skrzynia biegów działają poprawnie.