W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2024 roku w Polsce zarejestrowano 55 729 samochodów osobowych i dostawczych Toyoty. To wynik lepszy o 18 proc. od uzyskanego w analogicznym okresie roku ubiegłego i potwierdzenie dominującej pozycji na naszym roku. W pierwszym półroczu dwie kolejne marki z zestawienia zanotowały łącznie mniejszą liczbę rejestracji niż sam Toyota.
W samym tylko czerwcu zarejestrowano 8241 osobowych i dostawczych Toyot. To wynik o 17 proc. lepszy od uzyskanego w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Samochody japońskiej marki są najchętniej wybierane zarówno przez osoby prywatne, jak i przez firmy. Klienci indywidualni w czerwcu zarejestrowali 2466 samochodów Toyoty (30 proc. wzrostu). Do klientów flotowych w tym samym czasie trafiło 5775 Toyot (12 proc. wzrostu).
- Polacy najczęściej wybierają Corollę
- Toyoty najpopularniejsze w swoich segmentach
Polacy najczęściej wybierają Corollę
Pierwsza połowa 2024 roku była zdominowana przez Corollę. Kompaktowa Toyota była najczęściej rejestrowanym autem w pierwszych sześciu miesiącach na polskim rynku. Od początku roku na drogi wyjechało już 13 969 egzemplarzy tego modelu (33 proc. wzrostu), a w samym tylko czerwcu klienci odebrali z salonów 1822 Corolle.
W zestawieniu dziesięciu najpopularniejszych aut w Polsce są jeszcze cztery inne modele Toyoty. Na trzeciej pozycji sklasyfikowano Yarisa Cross (8038 egz.), czwarte miejsce zajmuje RAV4 (7187 egz.), piąty jest Yaris (6814 egz.), a szósta lokata przypadła Toyocie C-HR (6685 egz.).
Toyota Yaris Cross
Toyoty najpopularniejsze w swoich segmentach
Aygo X jest najpopularniejszym modelem w klasie najmniejszych aut (1826 egz.) z udziałem wynoszącym aż 37,9 proc. W segmencie B prowadzi Yaris (28,1 proc. udziału), a wśród miejskich crossoverów Yaris Cross (22,1 proc. udziału). Klasa kompaktów to domena Corolli (26,5 proc. udziału), a liderem segmentu C-SUV jest Toyota C-HR (15,1 proc.). Na prowadzeniu w D-SUV umocnił się RAV4 (11,8 proc).
Toyota C-HR
Od początku roku na drogi wyjechało już 725 egzemplarzy Highlandera, największego SUV-a Toyoty dostępnego w Polsce. Z kolei w konkurencyjnym segmencie D 11% udziału ma hybrydowy sedan Camry (1998 egz.).
Warto zwrócić uwagę, że Toyota jako jedyny duży koncern bardzo ostrożnie podchodzi do samochodów elektrycznych. Japończycy postawili na hybrydowy napęd, który najlepiej sprawdza się w codziennej jeździe i który nie jest tak drogi, jak napęd hybrydowy typu plug-in. Konkurencyjna cena i niskie zużycie paliwa to główne atuty, które przyciągają Polaków do Toyoty.