Zwrot kosztu instalacji po
14000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
13.2 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
8 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota FJ Cruiser I 4.0 V6 237 KM
Toyota FJ Cruiser to samochód terenowy w stylu retro, który swoim wyglądem nawiązuje do produkowanego w latach 60-tych i 70-tych ubiegłego wieku kultowego Land Cruisera FJ40. FJ Cruiser łączy klasyczne kształty z nowoczesnymi rozwiązaniami - np. tylne drzwi otwierane są w przeciwnym kierunku niż przednie, dzięki czemu można było zrezygnować ze środkowego słupka. A to znakomicie ułatwia zajmowanie miejsca w samochodzie, szczególnie na tylnej kanapie.
FJ Cruiser debiutował w 2006 roku. Gama była od początku mocno ograniczona, np. jedyne źródło napędu stanowił benzynowy silnik V6 o pojemności 4 litrów. Można było natomiast wybierać pomiędzy skrzynią manualną lub automatyczną oraz napędem na dwa lub cztery koła. W tej ostatniej wersji FJ Cruiser jest rasową terenówką o wysokim prześwicie i krótkich zwisach nadwozia, które zapewniają dużą dzielność w terenie (dobre kąty: natarcia, zejścia i rampowy).
Niestety, ograniczona oferta silnika sprawiła, że FJ Cruiser nie był sprzedawany w Europie, gdzie ceny paliw praktycznie wykluczyły sens ekonomiczny użytkowania tego pojazdu. Nie oznacza to jednak, że FJ Cruisera nie można kupić na rynku wtórnym.
Produkcja Toyoty FJ Cruiser zostanie zakończona w pierwszej połowie 2014 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-11-13