Toyota zaprezentowała zupełnie nowy sportowy model GR Corolla. Światowa premiera tego 304-konnego hatchbacka odbyła się w Long Beach w Kalifornii. GR Corolla trafi do sprzedaży najpierw w Japonii w drugiej połowie 2022 roku. Niestety, samochód nie będzie dostępny w Europie, skąd wykluczają go radykalne normy emisji spalin.
Toyota GR Corolla
Seryjna GR Corolla otrzymała mocniejszą, 304-konną (224 kW) wersję 1,6-litrowego, rzędowego, trzycylindrowego silnika turbo z intercoolerem, znanego z GR Yarisa. Samochód został wyposażony także w pochodzący z GR Yarisa napęd na cztery koła GR-FOUR, przystosowany do specyfikacji nowego modelu.
GR Corolla została oparta na konstrukcji Corolli hatchback (w Japonii – Corolli Sport). Rozstaw kół z przodu jest o 60 mm większy, a z tyłu o 85 mm większy niż w standardowej Corolli hatchback, co zapewnia lepsze właściwości jezdne. GR Corolla zachowała pięć miejsc siedzących i pięciodrzwiowe nadwozie.
Przednie błotniki zostały poszerzone o 20 mm, a tylne o 30 mm. Aby poprawić wydajność chłodzenia oraz aerodynamikę samochodu GR Corolla otrzymała wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce.
Źródłem mocy GR Corolli jest ten sam 3-cylidrowy silnik 1.6 z turbodoładowaniem i intercoolerem co GR Yaris. Dzięki większej wydajności układu wydechowego inżynierowie uzyskali jeszcze wyższą moc - 304 KM. Tłumik z zaworem i potrójnym wydechem zmniejsza zarówno ciśnienie w wydechu, jak i poziom hałasu.
Toyota GR Corolla
Napęd na cztery koła GR-FOUR wykorzystuje elektroniczne sprzęgło wielopłytkowe, które pozwala zmieniać ustawienia rozdziału mocy między przednią i tylną oś. Do wyboru odpowiednich ustawień służy selektor trybów jazdy 4WD. Oprócz tego GR Corolla daje możliwość wyboru trybów jazdy za pomocą selektora Drive, które kontroluje sposób reagowania samochodu na wciśnięcie pedału przyspieszenia, ruchy kierownicy i inne działania kierowcy, aby dać większe możliwości ustawień zgodnie z preferencjami kierowcy i warunkami jazdy.
Aby dostosować zawieszenie do sportowych możliwości GR Corolli i zapewnić stabilność w zakrętach, zastosowano wahacze z tulejami kulkowymi oraz zoptymalizowane sprężyny, amortyzatory i geometrię kół.
Toyota GR Corolla
Wysoka sztywność nadwozia to wynik zastosowania platformy TNGA oraz montażu na specjalnej linii produkcyjnej GR w fabryce Toyota Motomachi. Dodatkowo auto otrzymało wzmocnienia konstrukcji z tyłu między nadkolami, pod podłogą i przed zbiornikiem paliwa. Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, dach został wykonany z kompozytów z włóknem węglowym formowanych w procesie SMC (sheet molding compound), który zapewnia dużą łatwość w nadawaniu optymalnej formy i przyczynia się nie tylko do zwiększenia sztywności, ale także do zmniejszenia masy.
W aucie zamontowano dźwignię zmiany biegów o krótkim skoku. Ręczny hamulec postojowy daje lepszą kontrolę nad pojazdem, również podczas driftu. Na tablicy rozdzielczej pojawił się nowy wyświetlacz TFT.
Najnowszy zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense należy do standardowego wyposażenia GR Corolli.