Toyota GR Yaris to prawdziwy unikat na rynku aut sportowych. 261-konny hot-hatch z napędem na cztery koła GR-FOUR został zaprojektowany od podstaw jako samochód do rywalizacji w motorsporcie. W wersji drogowej samochód cieszy się ogromną popularnością na całym świecie, ale jego produkcja jest ściśle limitowana.
Toyota GR Yaris
Teraz polscy kierowcy i kolekcjonerzy mają okazję, by zamówić egzemplarz z rocznika 2023 i dołączyć do wąskiego grona posiadaczy GR Yarisa. Dealerzy Toyoty rozpoczynają przyjmowanie zamówień na nową pulę 100 egzemplarzy.
GR Yaris zadebiutował na rynku dwa lata temu jako drugi po GR Suprze globalny model z linii GR (Gazoo Racing). Jego produkcja w wyspecjalizowanej fabryce GR Factory w Japonii ruszyła 24 października 2020 roku.
Toyota GR Yaris
Do tej pory do Polski trafiło w kilku seriach łącznie 1 078 egzemplarzy GR Yarisa, które błyskawicznie znalazły nabywców. Niemal wszystkie (97% aut) to pojazdy z wyposażeniem Dynamic i pakietem Sport, dzięki któremu auto jest jeszcze lepiej przygotowane do wyczynowej jazdy.
Pakiet Sport zawiera mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD torsen z przodu i z tyłu, zawieszenie dostrojone do jazdy po torze oraz kute felgi aluminiowe 18'' z oponami Michelin Pilot Sports 4s. Najpopularniejszym kolorem nadwozia sportowego Yarisa jest lakier Pearl White, który wybrało 38 proc. kupujących.
Toyota GR Yaris
Dzięki staraniom polskiego oddziału Toyoty GR Yaris powraca na nasz rynek za sprawą limitowanej puli 100 egzemplarzy. Salony marki rozpoczynają przyjmowanie zamówień 23 listopada 2022 roku. Zasada jest prosta - o tym, kto dostanie samochód decyduje kolejność składania zamówień.
GR Yaris został zaprojektowany zupełnie od początku, niezależnie od Yarisa czwartej generacji. Auto powstało w architekturze TNGA na unikalnej płycie podłogowej, zbudowanej z przedniej części platformy GA-B Yarisa i tylnej części GA-C Corolli. To umożliwiło wyposażenie go w sportowy napęd na cztery koła GR-FOUR.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s za sprawą trzycylindrowego silnika 1,6 l turbo o mocy 261 KM, który współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
Inżynierowie Toyota Gazoo Racing poświęcili wiele uwagi ograniczeniu masy pojazdu i aerodynamice nadwozia. Dzięki temu samochód waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM.
W edycji Toyota GR Yaris kosztuje 172 tys. zł. Pakiet Sport to dodatkowy wydatek w wysokości 19 tys. zł. Dwa lata temu ceny GR Yarisa startowały z poziomu 143 tys. zł...