Toyota Highlander 2.5 Hybrid 247 KM
To największy SUV w gamie japońskiego producenta. Stylistycznie nowa generacja wyraźnie nawiązuje do nowej Toyoty RAV4. Oba modele mają podobne linie nadwozia. Nowa Toyota Highlander ma 491,5 cm długości, czyli o 6 cm więcej niż poprzednia generacja. Dzięki temu pasażerowie podróżujący w trzecim rzędzie mają mieć więcej miejsca. Warto dodać, że samochód może przewieźć siedem lub osiem osób (w zależności od tego czy w drugim rzędzie znajdzie się trzyosobowa kanapa czy dwa fotele). Producent podaje również, że pojemność bagażnika w konfiguracji ośmioosobowej to aż 456 litrów, natomiast po złożeniu drugiego i trzeciego rzędu siedzeń pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 2075 litrów.
Nowa Toyota Highlander to auto luksusowe. We wnętrzu znajdziemy umieszczony na konsoli środkowej dotykowy ekran o przekątnej do nawet 12,3 cala. Zaskakiwać może brak wirtualnych zegarów - wskaźniki są analogowe, między nimi znajdziemy natomiast 7-calowy wyświetlacz. Deska rozdzielcza i fotele mogą być wykończone skórą.
Nowy Highlander jest napędzany najnowocześniejszą wersją układu hybrydowego 4. generacji, opracowanego w technologii TNGA. Napęd ten to połączenie silnika 2,5 l Hybrid Dynamic Force i dwóch motorów elektrycznych napędzających przednie koła oraz mocnego silnika elektrycznego przy tylnej osi, które razem tworzą inteligentny napęd AWD-i. Auto o łącznej mocy 246 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,3 s.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2024-02-13