iQ to najmniejszy z modeli oferowanych obecnie przez Toyotę. Samochód segmentu "supermini" zadebiutował na w 2008 roku na salonie samochodowym w Paryżu. Pierwsze auta pojawiły się w salonach z początkiem 2009 roku. iQ charakteryzuje się bardzo nowoczesną konstrukcją i niecodziennymi rozwiązaniami technicznymi. Jako pierwsze auto na świecie iQ wyposażone zostało np w tylną poduszkę powietrzną montowaną za głowami pasażerów. Dzięki takiemu podejściu Japończykom udało się uzyskać maksymalną ilość - pięciu gwiazdek - w testach zderzeniowych euroNCAP. iQ to rzadki widok na polskich drogach. Z racji bardzo wysokich cen pojazdów nowych, na rynku wtórnym samochody te niemal nie występują. Auto - podobnie jak inne Toyoty - cieszy się bardzo dobrą opinią. Nie cierpi tez na tzw. "choroby wieku dziecięcego".
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Toyota poinformowała, że w niektórych samochodach Toyota IQ, jazda po specjalnie ukształtowanej linii krawędziowej pasa ruchu autostrady, może powodować włączenie lampki ostrzegawczej elektrycznego wspomagania układu kierowniczego. Może to wynikać z niewłaściwej oceny sygnałów czujnika przez komputer sterujący i powodować zwiększenie oporów układu kierowniczego.