chceauto.pl
x

Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KM

Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2010
Średnia cena
72 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3956 cm3
Silnik
benzyna
Waga
2050 kg
Ładowność
850 kg

OSIĄGI

Moc
280 KM
0-100 km/h
9.2 s.
V max
180 km/h
Zasięg
730 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
12 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
77 zł
Zbiornik paliwa
87 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani
Rozmiar opon seryjnych
245/70 R17
265/60 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
621 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
14.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
37 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.1 s.
Prędkość maksymalna
164 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KMToyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KMToyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KMToyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KMToyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KM

Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KM

Toyota Land Cruiser

Land Cruiser to jeden z najważniejszych modeli w historii Toyoty. Pierwszy samochód o tej nazwie pojawił się w sprzedaży w 1951 roku. Kolejne generacje były tak udanymi pojazdami, że pozostawały w produkcji (na różnych rynkach) nawet ponad 20 lat stając się synonimem pojazdu terenowego.

W 1985 roku doszło do podziału Land Cruisera na dwie linie modelowe. Japończycy doszli do wniosku, że potrzebują pojazdu nieco bardziej komfortowego niż dotychczas produkowane Land Cruisery. W efekcie pojawiła się generacja oznaczona J70, którą nazwano Prado. Samochód miał słabsze silniki, mosty napędowe z Hiluxa oraz sprężyny śrubowe zamiast resorów piórowych. Pojazd produkowano aż do 1996 roku, gdy pojawiła się kolejna generacja (J90), w USA sprzedawana jako Lexus GX

W międzyczasie, w 1990 roku pojawiła się generacja oznaczona jako J80, którą produkowano przez 7 lat do 1997 roku. Rok później zaprezentowano serię J100, która w USA sprzedawana była jako Lexus LX. Samochód otrzymał niezależne przednie zawieszenie.

Równolegle do serii J100 produkowana była seria J105. Ten model niemal nie różnił się zewnętrznie, ale miał uboższe wyposażenie, jedynie podstawowe silniki oraz sztywny most (z modelu 80) zamiast niezależnego zawieszenia. 

W 2002 roku zaprezentowano generację J120, stanowiącą kontynuację linii Prado. Samochód wciąż oparty był na ramie, przednie zawieszenie było niezależne. Auto, które w USA sprzedawane jest jako Lexus GX, produkowano aż do 2009 roku, gdy zadebiutował nowy model oznaczony J150.

W 2003 roku do produkcji weszła nowa generacja głównej linii modelowej Land Cruisera oznaczona jako J200. W Europie samochód ten (o zupełnie innej stylistyce niż produkowane równolegle J120) sprzedawany jest jako Land Cruiser V8 (w USA - Lexus LX).

Toyota Land Cruiser J150

Toyota Land Cruiser IV generacji (J150) została zaprezentowana jesienią 2009 roku. Auto jest dostępne w wersji długiej, pięciodrzwiowej oraz krótkiej, trzydrzwiowej, obie różnią się rozstawem osi.

Samochód na niektórych rynkach nazywany jest Land Cruiserem Prado, a jego bardziej luksusowym bliźniakiem jest Lexus GX.

W zależności od rynku auto było sprzedawane z kołem zapasowym pod podłogą bagażnika (Europa) oraz na tylnych drzwiach, co umożliwiało montaż drugiego zbiornika paliwa. Wersja długa była dostępna ze składanymi dwoma fotelami w bagażnika (jako auto siedmioosobowe).

Samochód został poddany dwóm liftingom. Pierwszy przeprowadzono w w 2015 roku. Zmiany stylistyczne nie były duże, ale zmieniła się gama jednostek napędowych oraz pojawiła nowa 6-biegowa, automatyczna skrzynia. Po raz drugi Land Cruiser został poddany niewielkiej modernizacji w 2017 roku.



Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-10-01

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Nowa Toyota Land Cruiser przebojem w Polsce2024-09-24Nowa Toyota Land Cruiser w Polsce z rekordową sprzedażą2024-02-21Toyota Land Cruiser nowej generacji. Polskie ceny2024-01-31Toyota Land Cruiser 70 z ramą i dieslem2024-01-05Toyota Land Cruiser nowej generacji2023-08-03Toyota Land Cruiser ma już 67 lat!2021-06-28

Toyota Land Cruiser J150 4.0 V6 280 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS