chceauto.pl
x

Toyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KM

Toyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2006
Średnia cena
82 000 zł
Nadwozie
terenowy
Skrzynia
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
4164 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
204 KM
0-100 km/h
14 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
13 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
83 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
600 litrówRodzina będzie zachwycona, będzie można zabrać dosłownie wszystko!
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

Toyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KMToyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KMToyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KM

Toyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KM

Toyota Land Cruiser

Land Cruiser to jeden z najważniejszych modeli w historii Toyoty. Pierwszy samochód o tej nazwie pojawił się w sprzedaży w 1951 roku. Kolejne generacje były tak udanymi pojazdami, że pozostawały w produkcji (na różnych rynkach) nawet ponad 20 lat stając się synonimem pojazdu terenowego.

W 1985 roku doszło do podziału Land Cruisera na dwie linie modelowe. Japończycy doszli do wniosku, że potrzebują pojazdu nieco bardziej komfortowego niż dotychczas produkowane Land Cruisery. W efekcie pojawiła się generacja oznaczona J70, którą nazwano Prado. Samochód miał słabsze silniki, mosty napędowe z Hiluxa oraz sprężyny śrubowe zamiast resorów piórowych. Pojazd produkowano aż do 1996 roku, gdy pojawiła się kolejna generacja (J90), w USA sprzedawana jako Lexus GX

W międzyczasie, w 1990 roku pojawiła się generacja oznaczona jako J80, którą produkowano przez 7 lat do 1997 roku. Rok później zaprezentowano serię J100, która w USA sprzedawana była jako Lexus LX. Samochód otrzymał niezależne przednie zawieszenie.

Równolegle do serii J100 produkowana była seria J105. Ten model niemal nie różnił się zewnętrznie, ale miał uboższe wyposażenie, jedynie podstawowe silniki oraz sztywny most (z modelu 80) zamiast niezależnego zawieszenia. 

W 2002 roku zaprezentowano generację J120, stanowiącą kontynuację linii Prado. Samochód wciąż oparty był na ramie, przednie zawieszenie było niezależne. Auto, które w USA sprzedawane jest jako Lexus GX, produkowano aż do 2009 roku, gdy zadebiutował nowy model oznaczony J150.

W 2003 roku do produkcji weszła nowa generacja głównej linii modelowej Land Cruisera oznaczona jako J200. W Europie samochód ten (o zupełnie innej stylistyce niż produkowane równolegle J120) sprzedawany jest jako Land Cruiser V8 (w USA - Lexus LX).

Toyota Land Cruiser J100

J100 pojawiła się na rynku z początkiem 1998 roku. Mimo potężnych rozmiarów auto oferowane było wyłącznie w wersji pięcioosobowej. Tym razem konstruktorzy postawili na komfort i lepsze właściwości jezdne na asfalcie. Z tego względu w miejsce sztywnego przedniego mostu pojawiło się niezależne zawieszenie przednich kół ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem. W tym samym czasie w ofercie (na wybranych rynkach) znajdował się jednak model J105, który przygotowano z myślą o bardziej terenowej eksploatacji (można się było zdecydować np. na sztywny most przedni).
Niezależnie od wybranej jednostki napędowej Toyoty serii J100 mają stały napęd na obie osie. Standardem była pięciostopniowa ręczna skrzynia biegów i przekładnia redukcyjna. Jako opcje występowały 4 i 5-stopniowe automaty.
Land Criuser tej generacji cieszy się raczej dobrą opinią, ale problemem jest znalezienie zadbanego egzemplarza. Usterki mechaniczne nie są większym problemem – ten stanowi znalezienie auta, które nie wymaga natychmiastowej interwencji blacharza. Przed zakupem radzimy więc dokładne oględziny z poziomu kanału/podnośnika i weryfikację stanu podwozia (rama,podłoga, progi) przy pomocy gumowego młotka!
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2020-12-29

Wersje

NADWOZIA

Nowa Toyota Land Cruiser przebojem w Polsce2024-09-24Nowa Toyota Land Cruiser w Polsce z rekordową sprzedażą2024-02-21Toyota Land Cruiser nowej generacji. Polskie ceny2024-01-31Toyota Land Cruiser 70 z ramą i dieslem2024-01-05Toyota Land Cruiser nowej generacji2023-08-03Toyota Land Cruiser ma już 67 lat!2021-06-28

Toyota Land Cruiser J100 4.2TD 204 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS