Badanie „Global 500 – The Most Valuable Brands of 2017” firmy konsultingowej Brand Finance potwierdza, że Toyota jest nadal najcenniejszą marką motoryzacyjną i jedną z najbardziej wartościowych marek na świecie. Wartość japońskiego giganta wzrosła w ciągu roku o ponad 3 mld dolarów.
Marka Toyota osiągnęła w 2017 roku wartość 46,25 miliardów dolarów, o niemal 3,2 miliarda dolarów więcej niż rok wcześniej (+7,4 procent). Wynik ten zapewnił jej ponownie pierwsze miejsce w branży motoryzacyjnej i 12. miejsce w rankingu wszystkich globalnych marek. Toyota wyprzedziła takie firmy jak McDonald’s, Shell, IBM, Walt Disney czy Coca-Cola.
Najcenniejsze marki motoryzacyjne - zobacz tabelę
Na drugim miejscu wśród producentów pojazdów (17. pozycja ogólnego zestawienia) sklasyfikowano - wycenione na 37 124 mln dolarów - BMW. Najniższy stopień podium (21. pozycja ogólnego zestawienia) przypadł w udziale Mercedesowi. Wartość firmy wyceniono na 35 544 mld dolarów.
Za podium - na czwartym miejscu w kategorii motoryzacja i 41. w ogólnym zestawieniu - uplasował się największy światowy wytwórca samochodów - Volkswagen. Marka z Wolfsburga wyceniona została na 24 768 mld dolarów.
Tuż za Niemcami - na 5. pozycji w kategorii "moto" i 42. ogólnego rankingu - pojawił się Nissan, którego wartość oszacowano na 24 768 mld dolarów.
W pierwszej setce największych światowych marek znalazły się też kolejno: 46. Ford (22 432 mld dolarów), 52. Honda (21 318 mld dolarów) i 60. Hyundai (19 975 mld dolarów).
Marką o największej wartości na świecie okazało się być Google wycenione na 109 47 mld dolarów. Drugie miejsce zajęło Apple (107 141 mld dolarów), trzecia pozycja przypadła w udziale firmie Amazon.com (106 396 mld dolarów).