Na salonie w Nowym Jorku debiutowała Toyota Prius Plug-in Hybrid. Co ciekawe, chociaż różnice technologiczne w stosunku do "zwykłego" Priusa sprowadzają się do możliwości ładowania akumulatorów z gniazdka, to samochód otrzymał dość wyraźnie inną stylizację.
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Mocno przeprojektowano zarówno przód, jak i tył samochodu. Nowe są światła, zderzaki, a nawet maska.
Zmodernizowano także wnętrze, gdzie wygospodarowano miejsce na potężny ekran dotykowy systemu infotainment, którego przekątna wynosi aż 11 cali. W efekcie ustawiony pionowo ekran zajmuje praktycznie całą konsolę środkową, zastępuje on m.in. panel sterowania klimatyzacji.
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Toyota podaje, że średnie zużycie paliwa w cyklu pomiarowym to 1,4 l/100 km. Bez ładowania z sieci, w zwykłym trybie hybrydowym samochód właściwie nie różni się od klasycznej hybrydowej wersji Priusa. Pojemność baterii w wersji Plug-in wynosi 8,8 kWh i jest większa niż w "zwykłym" Priusie, silnik 1.8 jest identyczny. Zasięg samochodu to 965 km.
Toyota Prius Plug-in Hybrid
Moc układu napędowego nie zmieniła się, silnik spalinowy generuje 98 KM, zaś elektryczny - 72 KM, łączna moc układu napędowego to 122 KM. W trybie elektrycznym Prius Plug-in może przejechać do 50 kilometrów, prędkość maksymalna w tym trybie wynosi 135 km/h.
Dane w trybie hybrydowym nie zostały ujawnione, ale nie powinny odbiegać od wersji hybrydowej, która przyśpiesza do 100 km/h w 10,6 s i osiąga prędkość 180 km/h. Czas ładowania za pomocą zwykłego gniazdka wynosi niespełna 2,5 godziny.
Toyota Prius Plug-in Hybrid trafi do europejskich salonów pod koniec bieżącego roku. Ceny nie zostały jeszcze ustalone.