Toyota zaprezentowała... uterenowioną wersję SUV-a RAV4 o nazwie Adventure.
Toyota RAV4 Adventure
Toyota RAV4 Adventure otrzymała odważniejszą, nawiązującą do samochodów terenowych stylistykę przodu. Wygląd podkreśla czarny grill, znaczek Toyoty umiejscowiony niżej, pośrodku grilla zamiast tuż pod linią maski, a także przednie światła przeciwmgielne w nowych czarnych oprawach oraz srebrne osłony podwozia z przodu i z tyłu. Terenowy charakter nadają mu także poszerzone nadkola i nowe 19-calowe felgi aluminiowe z szarym, matowym wykończeniem.
RAV4 Adventure może być wyposażony w dwukolorowe nadwozie, m.in. w kolorze Urban Khaki połączonym z lakierem Dynamic Grey na dachu, przednich słupkach i tylnym spojlerze. Ta kompozycja to hołd dla klasycznej Toyoty Land Cruiser FJ40 z jasnym dachem.
Toyota RAV4 Adventure
Cechą charakterystyczną wnętrza RAV4 Adventure jest specjalna tapicerka, łącząca gładką, czarną skórę syntetyczną, pikowaną na oparciach i siedzeniach, z kontrastowymi pomarańczowymi przeszyciami.
Wersja Adventure otrzymała także nowe projektorowe reflektory LED w światłach przednich i przeciwmgielnych. We wnętrzu pojawiło się nowe oświetlenie LED, podświetlane przyciski do otwierania okien oraz porty USB-C.
Toyota RAV4 Adventure
RAV4 Adventure jest standardowo napędzany układem hybrydowym z inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i, realizowanym przez dodatkowy silnik elektryczny przy tylnej osi. Układ hybrydowy jest oparty na silniku benzynowym o pojemności 2.5 l, który napędza przednią oś we współpracy z silnikiem elektrycznym i generatorem.
Moc systemowa napędu hybrydowego AWD-i wynosi 222 KM. Auto rozpędza się od 0 do 100 km w 8,1 s i może ciągnąć przyczepę z hamulcem o masie 1650 kg.
Toyota RAV4 Adventure trafi do europejskich salonów w pierwszym kwartale 2022 roku. Ceny nie są jeszcze znane.