W styczniu 2017 roku łączna liczba samochodów hybrydowych sprzedanych przez Toyotę (w tym pod marką Lexus) przekroczyła 10 milionów. 20 lat po debiucie Priusa, japoński producent ma w swojej ofercie 33 modele hybrydowe dostępne w 90 krajach.
10 mln aut hybrydowych
Do końca stycznia 2017 roku Toyota sprzedała łącznie 10,05 mln hybryd. Technologia hybrydowa to obecnie najpopularniejszy sposób na ograniczenie zużycia paliwa i zanieczyszczeń powietrza powodowanych przez transport. Japoński koncern szacuje, że do 31 stycznia 2017 roku wyprodukowane przez nią hybrydy pozwoliły zapobiec emisji 77 milionów ton CO2. O tyle więcej dwutlenku węgla trafiłoby do atmosfery, gdyby zamiast hybryd kupiono samochody benzynowe o podobnej wielkości i osiągach. Jednocześnie sprzedaż hybryd pozwoliła zaoszczędzić 29 miliardów litrów benzyny.
Toyota Prius IV
Toyota jest największym producentem samochodów hybrydowych na świecie. Japoński koncern jako pierwszy wprowadził auta hybrydowe do seryjnej produkcji. W sierpniu 1997 roku zadebiutował minibus Coaster Hybrid EV, a już w grudniu 1997 roku do salonów trafił Prius – pierwszy na świecie masowo produkowany samochód hybrydowy.
Od tamtej pory hybrydy Toyoty cieszą się stale rosnącą popularnością wśród klientów. Ostatni milion Toyota sprzedała w ciągu 9 miesięcy – wynik 9 milionów firma uzyskała w kwietniu 2016 roku.
Toyota C-HR. Jeden z najnowszych modeli, również hybrydowych
W 1997 roku Prius był pierwszą realną odpowiedzią przemysłu motoryzacyjnego na rosnący problem nadmiernej emisji gazów cieplarnianych. Toyocie jako pierwszej udało się opracować wystarczająco wydajny i trwały akumulator oraz napęd wykorzystujący silnik elektryczny, który w warunkach miejskiej eksploatacji (częste hamowania i postoje) zapewniał niższe zużycie paliwa przy braku konieczności ładowania samochodu z zewnętrznej sieci.
Prius zyskał tak dużą popularność, że stał się synonimem ekologicznego samochodu. W kwietniu 2016 roku w Polsce zadebiutowała już czwarta generacja Priusa. Jest to pierwszy model Toyoty zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia niski środek ciężkości, dużą sztywność nadwozia oraz bardzo dobre właściwości jezdne.