Zwrot kosztu instalacji po
15000 km czyli po 10 miesiącach
Zużycie paliwa
7.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
20 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.8 s.
Prędkość maksymalna
145 km/h
UwagaŚredni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.
Toyota Starlet 1.3 75 KM
Toyota Starlet to „samochód widmo”. Jeśli tylko opisywany w ogłoszeniu stan techniczny zgadza się z rzeczywistością auto w mgnieniu oka zmienia właściciela. Kupno tego samochodu nie jest łatwe, ale jeśli już nam się to uda, powinniśmy być bardzo zadowoleni. Zdaniem wielu ekspertów to najmniej awaryjne auto, jakie kiedykolwiek opuściło fabryki Toyoty. Trzecia generacja produkowana była w latach 1988-1996. Kolejny - ostatni już model o tej nazwie pojawił się w 1996 roku (w zasadzie to gruntowny facelifting poprzednika) i przetrwał w ofercie japońskiego producenta do 1999 roku, kiedy to zastąpił go model Yaris. Samochody cieszą się nieposzlakowaną opinią, chociaż należy pamiętać, że w aucie, którego produkcja zakończyła się przeszło dekadę temu każda usterka ma prawo się zdarzyć. Powoli daje o sobie znać osprzęt i wyposażenie wnętrza. Współpracy odmawiają zamki, przepalają się żarówki w kokpicie. Z wiekiem można się też spodziewać awarii rozrusznika czy alternatora, czasami przepala się uszczelka pod głowicą. Na nadwoziu spotkać też można ślady rdzy. Atakuje ona przeważnie progi i ranty drzwi. Samochód cieszy się jednak opinią „nie do zajechania”, jeśli więc uda nam się „trafić” zadbany egzemplarz auto pojeździ dłużej, niż niejedna nowa „jednorazówka”.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2009-10-02