Jednym z przykładów jest całkowicie nowa koncepcja miejsca do spania – przeprojektowana od podstaw, tak by zaoferować jeszcze większą wszechstronność. W tym kompaktowym samochodzie kempingowym znajdziemy pakiet najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, ale też odrobinę romantyzmu – panoramiczny, szklany dach pozwala spędzić noc pod gwiazdami.
Kompaktowego mini-kampera opartego w całości na modelu Caddy, Vokswagen ma w ofercie od roku 2005. Od samego początku głównym zadaniem jego konstruktorów było zachowanie jak największej użyteczności na co dzień, a jednocześnie takie zaprojektowanie wyposażenia - toreb do przechowywania przedmiotów i strefy sypialnej - by można je było łatwo zdemontować. Dotyczy to również najnowszej generacji tego modelu.
Volkswagen Caddy Beach
Jedną z nowości w tym modelu, jest możliwość spojrzenia na gwiazdy przez szklany dach panoramiczny o powierzchni 1,4 metra kwadratowego. Ci, którzy wolą spać w ciemności lub chcą uniknąć budzenia ich rano przez słońce, mogą oczywiście zaciemnić wszystkie okna, w tym także szklany dach. Komfort snu na prawie dwumetrowym łóżku zapewniają sprężyny talerzowe, stosowane również w łóżkach w Californii i Grand Californii.
W tyle pojazdu sprytnie schowane są lekkie krzesła kempingowe i stół, także znane szerzej z modeli California i Grand California. Dwie praktyczne torby do przechowywania można zabrać ze sobą do domu, gdzie z łatwością włożymy do nich wszystkie potrzebne rzeczy. Torby te, po zamocowaniu ich na szybach w tylnej części pojazdu, służą też jako swoiste parawany chroniące prywatność wewnątrz samochodu.
Volkswagen Caddy Beach
Nowy Caddy wyposażony jest w 19 systemów wsparcia kierowcy zapewniających komfort i bezpieczeństwo podczas podróży. Wśród nich znajduje się system asystenta podróży - Travel Assist, który po raz pierwszy w historii w modelu umożliwia półautonomiczną jazdę w całym zakresie prędkości. Nowością w Caddy, znaną już z serii Crafter i Transporter, jest również system Trailer Assist, który znacznie ułatwia manewrowanie do tyłu z przyczepą, a także systemy Side-Assist i Rear Traffic Alert.
Wszystkie wersje silnikowe standardowo wyposażone są w filtr cząstek stałych, Po raz pierwszy w jednostkach TDI - o mocy od 75 KM do 122 KM - zastosowano też nowy system podwójnego wtrysku. Dzięki dwóm katalizatorom SCR, a tym samym podwójnemu wtryskowi AdBlue, poziom emisji tlenków azotu (NOx) jest znacznie niższy w porównaniu z poprzednim modelem. Dla zwolenników jednostek benzynowych przewidziano silnik z turbodoładowaniem (TSI) o mocy 116 KM.