Ford zaprezentował nową generację modelu Tourneo Connect. Nowa generacja tego modelu to... Volkswagen Caddy ze zmienioną przednią częścią nadwozia.
Ford i Volkswagen zacieśniają współpracę na polu samochodów użytkowych. Nowy Ford Ranger będzie bazą dla Volkswagena Amaroka, następca Transportera T6 będzie miał dużo wspólnego z Transitem Custom, zaś to Tourneo Connect to bliźniak Caddy i pierwszy Ford oparty na platformie MQB Volkswagena.
Ford Tourneo Connect
Stylistycznie Tourneo Connect różni się od Volkswagena Caddy jedynie przednią częścią nadwozia, z pozostałych stron od razu można rozpoznać niemiecki model. Z przodu zmiany są jednak duże, zmodyfikowano nie tylko pas przedni, ale również reflektory czy maskę. Z tyłu zmieniono jedynie zderzak, układ świateł, a także klapę bagażnika wokół tablicy rejestracyjnej.
Podobnie jak Caddy, Tourneo Connect będzie oferowane w dwóch długościach nadwozia. Rozstaw osi wersji krótkiej to 2,75 m, a długiej - 2,97 m.
Ford Tourneo Connect
Źródłem mocy Forda Tourneo Connect będą niemieckie silniki. Silnik 1.5 EcoBoost o mocy 114 KM i momencie 220 Nm, to tak naprawdę jednostka TSI. Również diesle o mocy 122 KM (320 Nm) i 112 (280 Nm) to konstrukcje z palety Volkswagena.
Standardowo wszystkie silniki współpracują z manualną skrzynią sześciobiegową, opcjonalnie dostępny jest siedmiostopniowy automat. 122-kony diesel może napędzać wszystkie koła, ale wówczas musi być łączony z manualną skrzynią biegów.
Ford Tourneo Connect
Również wnętrza Ford Tourneo Connect i Volkswagena Caddy są niemal identyczne. W kabinie mogą znaleźć się dwa ekrany - cyfrowych zegarów o wielkości 10,25 cala i systemu infotainment o przekątnej 8,25 lub 10 cali.
Ze względu na wykorzystanie platformy MQB, Ford Tourneo Connect będzie mógł być wyposażony w całą gamę nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy.
Ford Tourneo Connect trafi do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.