Volkswagen wprowadza do polskich salonów Golfa VII w wersji Variant, czyli kombi. Przypomnijmy, że samochód ten miał swoją premierę podczas marcowego salonu samochodowego w Genewie.
Volkswagen Golf VII Variant
Nowy Golf Variant ma 456 cm długości, czyli o niemal 31 cm większy niż hatchback. Największym atutem tej odmiany nadwoziowej ma być oczywiście pojemność bagażnika, która naprawdę może imponować. Nominalna objętość przestrzeni bagażowej (ograniczona tylną kanapą i jej wysokością) wynosi 605 litrów, co jest naprawdę świetnym wynikiem. Natomiast maksymalne zdolności przewozowe Golfa VII Variant, po złożeniu tylnej kanapy i załadowaniu samochodu po dach, wynoszą 1620 litrów.
Volkswagen Golf VII Variant
Za stylizację nowej odmiany nadwoziowej projektantom Golfa należą się słowa uznania. Do słupków B kombi jest identyczne z hatchbackiem, zmiany zaczynają się dalej, ale i tak patrząc z profilu czy tylnej półsfery nie można mieć wątpliwości z jakim pojazdem mamy do czynienia. Golf VII Variant na pewno nie jest najładniejszym kompaktowym kombi, ale nawiązania do hatchbacka na pewno mogą imponować, podobnie jak zdolności przewozowe.
Volkswagen Golf VII Variant
Ceny Volkswagena Golfa Variant na polskim rynku zaczynają się od poziomu 65 490 zł. Na tyle wyceniono samochód w bazowej wersji Trendline, napędzany silnikiem 1.2 TSI o mocy 85 KM, który współpracuje z manualną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach. Hatchback w podobnej wersji z nadwoziem trzydrziowym kosztuje 59 990 zł, zaś pięciodrzwiowym - 61 170 zł. Kombi jest więc wyraźnie droższe.
Volkswagen Golf VII Variant
Wyposażenie wersji Trendline, poza wymuszonym przepisami unijnymi ESP i światłami do jazdy dziennej, obejmuje między poduszki boczne, kurtynowe i kolanową, elektrycznie sterowane lusterka i przednie szyby, system automatycznego gaszenia i uruchamiania silnika Start&Stop, centralny zamek oraz manualną klimatyzację, przy czym dopłata do klimatyzacji automatycznej dwustrefowej to tylko niespełna 1400 zł.
Volkswagen Golf VII Variant
Ciekawą propozycją wydaje się być również silnik 1.2 TSI w wersji 105-konnej, który jest parowana z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Taki samochód w wersji Trendline kosztuje 69 690 zł.
Volkswagen Golf VII Variant
Za najtańszego Golfa VII Variant z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić 79 690 zł. Za tę niemałą kwotę otrzymamy samochód w wersji Trendline napędzany oszczędnym silnikiem 1.6 TDI o mocy 105 KM, który w rzeczywistej eksploatacji (a nie cyklu pomiarowym) podczas jazdy pozamiejskiej bez większych problemów uzyskuje rzeczywiste spalanie poniżej 5 l/100 km.
Najwyżej, w okolicach 100 tys. zł, ustalono ceny samochodów w wersji Highline z silnikami wysokoprężnymi 2.0 TDI o mocy 150 KM. Warto dodać, że wszystkie jednostki Diesla w Golfie VII posiadają filtr cząstek stałych.