Volkswagen opublikował szkice projektowe całkowicie nowego modelu. ID. AERO to pierwsza elektryczna limuzyna klasy wyższej średniej tego producenta.
Już na pierwszy rzut oka widać, że koncepcyjny samochód wyróżnia się znakomitą aerodynamiką, do czego zresztą nawiązuje jego nazwa. Producent podkreśla również, że wygląd ID. AERO będzie elegancki, a pod nadwoziem skryje się mnóstwo miejsca.
Prototyp Volkswagena ID. AERO zostanie oficjalnie zaprezentowany już 27 czerwca.

Volkswagen ID. AERO
Natomiast odmiana produkcyjna pojawi się na rynku w 2023 roku. Samochód uzupełni rodzinę ID. o model wyższej klasy średniej. Obecnie Volkswagen nie ma elektrycznego przedstawiciela w tym segmencie.
Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID., nowa limuzyna jest oparta na modułowej platformie MEB, która umożliwia montowanie baterii akumulatorów między osiami. Pod względem stylistycznym nowy model również nawiązuje do języka designu rodziny ID. W przedprodukcyjnym studium rzuca się w oczy przede wszystkim aerodynamiczna sylwetka, co przekłada się na zmniejszenie oporu powietrza, za co za tym idzie - zużycia energii i w efekcie - zwiększenie zasięgu.
Dane technicznie ID. AERO nie zostały jeszcze ujawnione, nie znamy więc wymiarów, mocy silników elektrycznych, czy pojemności akumulatorów. Na te informacje musimy poczekać do 27 czerwca.
Volkswagen ID. AERO będzie samochodem globalnym. Produkcyjna wersja najpierw trafi do sprzedaży na rynku chińskim, nastąpi to w drugiej połowie 2023 roku. W tym samym roku zostanie zaprezentowana wersja opracowana z myślą o rynkach europejskim i północnoamerykańskim.
ID. AERO na Europę i Amerykę Północną będzie produkowany w fabryce Volkswagena w Emden. Wersja chińska będzie powstawać w Kraju Środka.