Volkswagen zaprezentował prototyp o nazwie ID. AERO. Pojazd ten stanowi przedsmak tego, jak będzie wyglądać pierwsza elektryczna limuzyna Volkswagena, model który będzie rywalizował z konkurentami z klasy wyższej średniej.

Volkswagen ID. AERO
Seryjna produkcja odmiany przeznaczonej na rynek chiński rozpocznie się w drugiej połowie 2023 roku. Także w 2023 roku w fabryce w Emden planowane jest uruchomienie produkcji ID. AERO na rynek europejski.
Koncept mierzy niemal 5 m długości i jest niezwykle dopracowany pod kątem aerodynamicznym. Linia dachu, opadająca w stylu coupe pozwoliła uzyskać współczynnik Cx na poziomie 0,23.

Volkswagen ID. AERO
Modułowa platforma MEB umożliwiła zaprojektowanie samochodu z dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami. Głównie chodzi o uzyskanie przestrzeni dla zabudowanej w podłodze baterii, ale efektem ubocznym jest niezwykle przestronne wnętrze. Źródłem energii w ID. AERO jest akumulator litowo-jonowy o pojemności netto 77 kWh. Zasięg ma sięgać nawet 620 km (wg normy WLTP).
Platforma MEB może być stosowana we wszystkich segmentach – od kompaktowego crossovera lub SUV-a i minibusa po przestronnego sedana.

Volkswagen ID. AERO
Bliski produkcyjnej wersji modelu studyjny ID. AERO sprawia, że elektryczna ofensywa Volkswagena w Chinach nabiera tempa. Po modelach ID.3, ID.4 i ID.6 produkcyjna wersja ID. AERO będzie kolejnym elektrycznym samochodem Volkswagena w Państwie Środka. Auto trafi do salonów w drugiej połowie 2023 roku.
Planowane są tam dwie wersje – po jednej dla każdej spółki joint venture Volkswagena. W oparciu o swoją strategię regionalną Volkswagen dąży do zdobycia pozycji wiodącego dostawcy pojazdów ekologicznych w Chinach. Już w 2030 roku co najmniej połowa pojazdów sprzedawanych w Chinach ma mieć napęd elektryczny.
Volkswagen ID. AERO będzie oferowany globalnie: oprócz Chin także w Europie i Ameryce Północnej.