W polskich salonach Volkswagena można już zamawiać Passata GTE po liftingu, czyli zmodernizowaną hybrydę plug-in.
Wyposażony w hybrydowy zespół napędowy Passat GTE łączy zalety auta o bezemisyjnym napędzie elektrycznym z możliwościami samochodu skonstruowanego z myślą o podróżowaniu na dalekich dystansach. Samochód, jako jeden z pierwszych modeli swojej klasy, spełnia normę emisji spalin Euro 6d, która zacznie obowiązywać dopiero w 2021 roku.
W porównaniu z Passatem GTE przed modernizacją, nowy model wyposażono w akumulator o zwiększonej pojemności, która wynosi 13 kWh (o 31 procent więcej niż wcześniej). Zapewnia on zasięg na energii elektrycznej wynoszący 59 km w przypadku sedana i 56 km w przypadku wersji kombi.
Volkswagen Passat GTE
Z zewnątrz Passat GTE z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in wyróżnia się m.in. charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej wykonanymi w technologii LED i umieszczonymi nisko w narożnikach zderzaka, niebieskimi zaciskami hamulcowymi, obręczami kół z lekkich stopów o średnicy 17 cali (typ Montpellier) opracowanymi specjalnie dla tej odmiany Passata oraz logiem GTE przy przednich słupkach.
We wnętrzu Passata GTE standardowo znajdują się system nawigacji satelitarnej Discover Media, trzystrefowa klimatyzacja Climatronic Air Care, fotele pokryte tapicerką z niebieskimi elementami, 3-ramienna, multifunkcyjna kierownica z łopatkami do zmiany biegów obszyta skórą, kabel do ładowania prądem zmiennym AC ze stacji ładującej, system ochrony pasażerów Pre Crash, We Connect Plus oraz Pakiet Travel Assit (Lane Assist, Front Assist, Emergency Assist, Traffic Jam Assist, proaktywny tempomat ACC z funkcją Stop&Go).
Poza większą baterią nie ma nowości w rozwiązaniach technicznych. Passata GTE wyposażono w układ napędowy, który składa się z akumulatora, dwusprzęgłowej przekładni DSG, silnika elektrycznego oraz z turbodoładowanego benzynowego silnika (TSI).
Za napęd odpowiada benzynowa jednostka napędowa 1.4 TSI, która osiąga maksymalną moc 156 KM oraz silnik elektryczny o mocy 115 KM. Moc systemowa zespołu napędowego Passata GTE to 218 KM. Nowości więc brak.
Silnik elektryczny jest zaopatrywany w energię przez nowy litowo-jonowy akumulator wysokowoltowy umieszczony w podłodze pojazdu przed tylną osią. Przetwornica zamienia prąd stały z akumulatora w zmienny do zasilania silnika elektrycznego. Nowy Passat GTE jest wyposażony w 6-biegową przekładnię dwusprzęgłową, którą dostosowano do specyfiki hybrydowego zespołu napędowego.
Akumulator Passata GTE jest zasilany standardowo z zewnętrznego źródła prądu poprzez port znajdujący się w przedniej części pojazdu. Korzystając ze standardowej sieci 230 V i seryjnego przewodu dostosowanego do przesyłu prądu zmiennego o mocy 2,3 kW akumulator można naładować do pełna – zakładając, że jest całkowicie opróżniony – w ciągu sześciu godzin i 15 minut.
Używając tzw. wallboxa lub korzystając ze stacji ładowania prądem 360 V i opcjonalnego przewodu prądu zmiennego o mocy 3,6 kW czas ten skraca się do czterech godzin.
W Polsce ceny Volkswagena Passata GTE, bogato wyposażonego już w standardzie, zaczynają się od 169 990 złotych.