Volkswagen opublikował cennik najnowszej, dziewiątej generacji Passata. Auto będzie dostępne wyłącznie z nadwoziem kombi, a wszystkie odmiany silnikowe będą wyposażone w automatyczną przekładnię DSG. Ceny zaczynają się od 163 390 zł za samochód z silnikiem 1.5 TSI mHEV i w podstawowej wersji wyposażenia.
[image45102Podstawą techniczną dziewiątej generacji Passata jest najnowsze wcielenie platformy MQB – evo. Między innymi dlatego w tym modelu pojawią się dwa nowe hybrydowe źródła napędu typu plug-in (eHybrid) o mocy 204 lub 272 KM. W połączeniu z akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Ponadto połączenie silnika elektrycznego i nowego, oszczędnego silnika benzynowego turbo (1.5 TSI evo2) zapewni całkowity zasięg na poziomie około 1000 km.
Volkswagen Passat
Wersja mikrohybrydowa mHEV o mocy 150 KM będzie dostępna w odmianach Passat, Business i Elegance, eHybrid o mocy 204 KM jako Business i Elegance, a eHybrid 272 KM – Elegance i R-Line.
Poza wersjami hybrydowymi będą oczywiście także dostępne odmiany benzynowe i wysokoprężne. Passat napędzany silnikiem benzynowym będzie dysponować mocą 204 i 265 KM, a wysokoprężnym – 122, 150 i 193 KM.
Nowy Volkswagen Passat będzie oferowany tylko nadwoziem kombi i wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów. Większy wybór jest, jeśli chodzi o odmiany wyposażeniowe. Do wyboru są cztery linie: Passat, Business, Elegance i R-Line.
Volkswagen Passat
W standardowym wyposażeniu tej pierwszej znajdą się m.in. dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, cyfrowe wskaźniki Digital Cockpit Pro, bezprzewodowy App Connect, reflektory i tylne lampy LED, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, system Infotainment z wyświetlaczem o przekątnej 12,9”, bezkluczykowe uruchamianie silnika, adaptacyjny tempomat (ACC), systemy Side Assist i Cross Traffic Assist, kamera cofania, system utrzymywania na pasie ruchu Lane Assist, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system rozpoznawania znaków drogowych.
W odmianie Business do wyżej wymienionej listy dołączają: przednie fotele Ergo Comfort, pneumatyczna regulacja podparcia lędźwiowego dla przednich foteli i funkcja masażu, system nawigacji, elektrycznie regulowane, automatycznie przyciemniane i podgrzewane lusterka boczne, relingi dachowe anodowane na kolor srebrny, zewnętrzne oświetlenie otoczenia (bez animacji), oświetlenie ambientowe, trójstrefowa automatyczna klimatyzacja (z panelem do regulacji dla siedzących z tyłu), system Light Assist, proaktywny system ochrony pasażerów, systemy Lane Assist i Traffic Jam Assist, a także asystent parkowania Park Assist.
Volkswagen Passat
Na szczycie gamy są odmiany Elegance i R-Line, ta druga ma bardziej sportowy charakter. Passat Elegance jest wyposażony m.in. w 17-calowe aluminiowe felgi, komfortowe i sportowe zarazem fotele dla kierowcy i pasażera z podgrzewaniem i rozbudowaną funkcją masażu, automatyczna regulacja zasięgu reflektorów z dynamicznym doświetlaniem zakrętów listwy progowe z metalowymi wstawkami, reflektory matrycowe LED IQ.Light, tylne lampy LED z dynamicznymi kierunkowskazami, zewnętrzne oświetlenie otoczenia, oświetlenie ambientowe, alarm z funkcją dozoru wnętrza i ochroną przed odholowaniem, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu, rolety przeciwsłoneczne w tylnych drzwiach, a także zaawansowane sterowanie światłami drogowymi Dynamic Light Assist.
W odmianie R-Line bez dopłaty są 18-calowe, lakierowane na czarno ze szlifem diamentowym felgi aluminiowe Coventry, sportowe przednie fotele, progresywny układ kierowniczy, wielofunkcyjna, sportowa kierownica obszyta skórą, podgrzewana, z łopatkami zmiany biegów, a także wybór profilu jazdy.