Sharana wyposażono w modułowy system informacyjno-rozrywkowy (MIB) drugiej generacji, zapewniający połączenie z Internetem. Auto można również wyposażyć w funkcję „App Connect” będącą elementem systemu Car Net; dzięki „MirrorLink”, „Android Auto” (Google) oraz „Car Play” (Apple) do nowego systemu multimedialnego auta można wgrać różne aplikacje i używać ich bezpiecznie za pośrednictwem dużego ekranu samochodowego.
Volkswagen Sharan po liftingu
Usługi online Volkswagena skupione w „Guide & Inform” zapewniają ponadto dostęp do takich usług, jak informacje o korkach drogowych, wolnych miejscach na parkingu czy do informacji o okolicznych stacjach benzynowych i obowiązujących na nich cenach paliw. Kolejną zaletą jest możliwość jednoczesnego podłączenia dwóch telefonów, np. do rozmów prywatnych i służbowych.
Volkswagen Sharan po liftingu
Nowy Sharan ma w wyposażeniu seryjnym system automatycznego hamowania po kolizji. Innym seryjnym elementem jest elektryczny hamulec postojowy z funkcją AutoHold ułatwiającą ruszanie na wzniesieniu. Bez dopłaty klienci dostaną także nową tapicerkę (w wersjach Trendline i Comfortline), zmienione wskaźniki, nowe tylne światła z diodami LED układającymi się w charakterystyczny kształt. Podróż umili na pewno standardowa, automatyczna 3-strefowa klimatyzacja Climatronic oraz nowe radio z kolorowym ekranem dotykowym „Composition Colour”.
Volkswagen Sharan po liftingu
Do Sharana można dokupić wiele nowych systemów asystujących – są wśród nich system Front Assist obserwujący otoczenie wokół samochodu, asystent utrzymywania pasa ruchu „Lane Assist”, system automatycznej regulacji odstępu od poprzedzającego auta ACC, asystent parkowania trzeciej generacji Park Assist (wspomagający wjazd i wyjazd z miejsca parkingowego) oraz czujnik Blind Spot, który podczas zmiany pasa ruchu ostrzega kierowcę o obecności pojazdu w tzw. martwym polu widzenia lusterek.
Volkswagen Sharan po liftingu
Zmieniono także paletę silników benzynowych (TSI) oraz Diesla (TDI). Doładowane jednostki napędowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa stały się do 15 proc. oszczędniejsze i wszystkie spełniają teraz normę emisji spalin Euro 6. Dwa silniki TSI mają moc 150 KM i 220 KM. Moc tego drugiego wzrosła o 20 KM. Silniki wysokoprężne są oferowane w trzech wersjach różniących się mocą: 115 KM, 150 KM (wzrost o 10 KM, dostępny także w modelach z napędem na cztery koła) oraz 184 KM (wzrost mocy o 7 KM). Wszystkie jednostki napędowe (za wyjątkiem silnika TDI osiągającego 115 KM) mogą współpracować z 6-biegową dwusprzęgłową przekładnią DSG z funkcją tzw. żeglowania, która sprzyja oszczędzaniu paliwa.
Cena podstawowa nowego Sharana z silnikiem 1.4 TSI wynosi 114.190 zł. To tyle samo, co w przypadku auta sprzed liftingu.