chceauto.pl
x

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2023
Średnia cena
123 000 zł
Nadwozie
crossover
Skrzynia
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
1498 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1330 kg
Ładowność
535 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.5 s.
V max
200 km/h
Zasięg
450 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
8.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
56 zł
Zbiornik paliwa
40 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/60 R16
205/55 R17
215/45 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
B
Bagażnik
455 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeFatalnie. Alarm i odcięcie zapłonu to rzecz nieodzowna małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Montaż instalacji gazowej do samochodu z wtryskiem bezpośrednim jest nieco problemowy, a czasami nawet niemożliwy. Na rynku dostępnych jest kilka instalacji dedykowanych do tego typu aut, ale koszt ich założenia jest wyższy niż standardowo. Problem leży w konstrukcji wtryskiwaczy benzyny, które dzięki wtryskowi mieszanki utrzymują optymalną temperaturę pracy. Przy braku wtrysku benzyny wtryskiwacze szybko się przegrzewają i może dojść do ich zapieczenia. Dlatego, by chłodzić fabryczne wtryski, komputer sterujący instalacją LPG musi co pewien czas włączać wtrysk benzyny. Z tego względu, żeby nie narażać się na ryzyko nieodwracalnego uszkodzenia wtryskiwaczy należy wybrać instalację renomowanego producenta i zamontować ją w dobrym warsztacie.

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KMVolkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM

To miejski crossover skonstruowano w oparciu o modułową platformę MQB, która umożliwiła przesunięcie przedniej osi pojazdu daleko w przód. Długość karoserii to 4,11 m. Rozstaw osi liczy aż 2,56 m. Oznacza to, że samochód czerpie garściami z rozwiązań technicznych stosowanych w modelu Polo.

Dostosowanie wnętrza do chwilowych potrzeb umożliwia przesuwana tylna kanapa, której położenie można regulować w zakresie 14 cm (kosztem bagażnika). Sam bagażnik ma pojemność od 385 do 455 litrów. Dzięki oparciu tylnej kanapy, które można składać częściowo lub w całości, w ciągu kilku chwil powstaje przedział bagażowy o równej podłodze i pojemności 1.281 litrów.

T-Cross oferowany jest z czterema turbodoładowanymi silnikami do wyboru: trzema benzynowymi i jednym dieslem. Dwie trzycylindrowe benzynowe jednostki 1.0 z filtrem cząstek stałych mają moc 95 KM i 115 KM. Najmocniejszy jest czterocylindrowy silnik 1.5 TSI osiągający 150 KM. Ofertę uzupełnia czterocylindrowy diesel 1.6 TDI o mocy 95 KM. Wszystkie silniki spełniają najnowszą normę Euro 6d-Temp.

Auto seryjnie wyposażane jest w wiele systemów asystujących, które dotychczas były znane z aut wyższych klas. W standardzie klienci T-Crossa otrzymują np: system Front Assist monitorujący przestrzeń przed autem (wyposażony w funkcje rozpoznawania pieszych na jezdni oraz hamowania awaryjnego), system Lane Assist (utrzymujący samochód na wybranym pasie ruchu), system ułatwiający ruszanie na wzniesieniu, aktywny system ochrony pasażerów, a także Blind Spot Detection ułatwiający zmianę pasa ruchu i powiązany z nim system wspomagający parkowanie. W ramach wyposażenia dodatkowego oferowane są np: czujnik monitorujący zmęczenie kierowcy, aktywny tempomat ACC oraz system automatycznego parkowania Park Assist.

Tak samo, jak Volkswaen Polo, również T-Cross produkowany jest w hiszpańskiej fabryce Volkswagena w Nawarze.

Silnik

To następsca wielokrotnie nagradzanego, acz uznawanego za usterkowy (dotyczy modeli sprzed 2012 roku) silnika 1,4 l tSI. Konstrukcyjnie 1,5 l TSI coraz bardziej upodabnia się do silnika wysokoprężnego. To pierwszy na świecie, produkowany na masową skalę, motor benzynowy z turbosprężarką o zmiennej geometrii. Dzięki niej i zmodyfikowanemu układowi chłodzenia powietrza doładowującego maksymalny moment obrotowy – 200 Nm - rozwijany jest już przy 1300 obr./min. Wartość ta utrzymywana jest aż do 4500 obr./min, co pozwala oczekiwać świetnej elastyczności i reakcji na gaz.

Podobnie, jak w Dieslach, w silniku 1,5 l TSI (oznaczenie producenta EA211 TSI evo) zastosowano bezpośredni wtrysk paliwa systemu Common Rail. Czwarte już wcielenie układu bezpośredniego wtrysku osiąga bardzo wysokie ciśnienie - 350 barów - co pozwala na skrócenie czasów wtrysków i samych dawek paliwa (niższa emisja spalin).

Tuleje cylindrowe wykończono w technice APS (atmospheric plasma spray). Polega ona na plazmowym nanoszeniu specjalnej powłoki optymalizującej tarcie (powierzchnia lepiej współpracuje ze środkami smarnymi tworząc specjalne „kieszonki” poprawiające przyczepność filmu olejowego). To z kolei sprawia, że tuleje mają wyższą odporność na korozję i zdecydowanie większą trwałość. Takie rozwiązanie sprawiać ma, że silniki świetnie współpracować będą z hybrydowymi układami napędowymi, w których jednostki benzynowe bardzo rzadko pracują w optymalnych temperaturach.

Po stronie nowości zastosowanych w EA211 TSI evo zaliczyć też można sterowany hydraulicznie system zmiennych faz rozrządu czy – kontrolowane elektronicznie - pompy oleju i cieczy chłodzącej. Standardem jest system dezaktywacji cylindrów ACT.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-01-22

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Volkswagen T-cross po kolejnym liftingu. Ceny2024-01-11Volkswagen T-Cross po liftingu2023-07-07Volkswagen T-Cross z nowym, mocnym silnikiem2020-01-17Volkswagen T-Cross przed premierą2018-09-04Volkswagen T-Cross z... Hiszpanii2018-07-19Volkswagen T-Cross. Znamy cenę!2018-11-21

Ogłoszenia

Volkswagen T-Cross

Volkswagen T-Cross

lubelskie

104 500 zł

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen T-Roc

Volkswagen T-Roc

1.5 TSI 150 KM benzyna2023crossoverautomatprzedni
cena średnia 145 000 zł
OCENY
Dostępność
DS DS3

DS DS3

1.2 PureTech 155 KM benzyna2023crossoverautomatprzedni
cena średnia 170 000 zł
OCENY
Dostępność
Fiat 500X

Fiat 500X

1.3 150 KM benzyna2023crossoverautomatprzedni
cena średnia 116 000 zł
OCENY
Dostępność

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS