W zakładach Volkswagena w Wolfsburgu z linii montażowej zjechał pierwszy egzemplarz Tiguana drugiej generacji.
Volkswagen Tiguan II
Volkswagen Tiguan II debiutował jesienią zeszłego roku na salonie we Frankfurcie. Samochód zbudowany został na modułowej płycie podłogowej MQB. Tiguan sporo urósł, nadwozia jest o 6 cm dłuższe i o 3,3 cm szersze niż w autach obecnej generacji. Do tego linia dachu przebiega o 3,3 cm niżej niż dotychczas, co oznacza, że auto ma znacznie bardziej dynamiczny wygląd (wysokość to 163 cm, przy czym chodzi o bazowy model z napędem na przednią oś).
Volkswagen Tiguan II
Znacznie, bo aż o 7,7 cm, zwiększono rozstaw osi (do 268 cm), dzięki czemu wnętrze jest znacznie bardziej obszerne, szczególnie na tylnej kanapie. Większa długość nadwozia przełożyła się również na większy bagażnik - jego pojemność to 615 litrów, aż o 145 l więcej niż do tej pory. Dodatkowo w razie potrzeby można złożyć tylną kanapę, wówczas otrzymujemy przestrzeń ładunkową o pojemności 1655 litrów.
Volkswagen Tiguan I
Historia Tiguana rozpoczęła się podczas salonu IAA we Frankfurcie w 2007 roku, gdy zadebiutowała I generacja tego modelu. Od chwili rozpoczęcia produkcji w sierpniu 2007 r. na całym świecie powstało ponad 2,8 miliona egzemplarzy tego pojazdu, z tego ponad 1,6 miliona wyprodukowano w Wolfsburgu.
Volkswagen Tiguan II
Co ciekawe, uruchomienie Tiguana II nie oznacza automatycznego końca produkcji I generacji. W Wolfsburgu w najbliższych miesiącach z taśm będą zjeżdżać Tiguany obydwu generacji, natomiast w ciągu roku zakład będzie się stopniowo na coraz większą produkcję nowego modelu.
Jednak, aby zaspokoić wciąż wysokie zapotrzebowanie, produkcja Tiguana pierwszej generacji wiosną rozpocznie się w... zakładzie Volkswagena w Osnabrück. To oznacza, że niemiecki koncern zupełnie nie myśli o wygaszeniu tego pojazdu, który zapewne będzie równolegle produkowany jeszcze kilka lat.
Volkswagen Tiguan II na filmie:
Volkswagen Tiguan II już w produkcji - GALERIA ZDJĘĆ