Volkswagen poddał modernizacji Tiguana. Oprócz zmian stylistycznych największe nowości to usportowiona wersja R oraz hybryda plug-in.
Volkswagen Tiguan
Od premiery Tiguana na drogi wyjechało ponad 6 mln egzemplarzy dwóch generacji tego modelu, w samym zeszłym roku sprzedano ich ponad 911 tysięcy zł.
Samochód został odświeżony pod każdym względem. Pojawiła się nie tylko wersja z napędem hybrydowym typu plug-in (o mocy systemowej 180 kW/245 KM), ale również odmiana o wysokich osiągach – Tiguan R – z silnikiem TSI o mocy 235 kW (320 KM).
Volkswagen Tiguan
Zmiany stylistyczne najbardziej zauważalne są w przedniej części nadwozia, gdzie pojawił się nowy pas przedni. Ponadto zwiększono wyposażenie w zakresie systemów bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy.
Dzięki nowemu systemowi Travel Assist Tiguan może poruszać się częściowo automatycznie z prędkością do 210 km/h. Ponadto nowa generacja systemu multimedialnego na pokładzie sprawia, że kierowca ma dostęp do nowej gamy usług i funkcji online.
Volkswagen Tiguan
Kolejnym nowym (opcjonalnym) elementem wyposażenia jest 480-watowy system audio firmy Harman/Kardon. Do obsługi klimatyzacji służy cyfrowy panel z dotykowymi polami i suwakami. Samochód otrzymał nowe oświetlenie IQ.LIGHT z reflektorami matrycowymi w technologii LED.
Jedną z najważniejszych nowości w nowym Tiguanie jest zespół napędowy eHybrid, który stanowi integralny element elektryfikacji modeli Volkswagena.
Tiguan eHybrid uruchamia się w trybie elektrycznym E-MODE, pod warunkiem, że akumulator jest dostatecznie naładowany. Pojazd może przejechać około 50 kilometrów na jednym ładowaniu akumulatora (wg WLTP).
Volkswagen Tiguan R
W trybie elektrycznym Tiguan eHybrid może poruszać się z prędkością do 130 km/h. W trybie hybrydowym silnik elektryczny wspomaga podczas przyspieszania silnik benzynowy TSI. Dostępny jest, aktywowany specjalnym przyciskiem koło skrzyni biegów, sportowy tryb GTE.
Nowością w gamie jednostek napędowych nowego Tiguana jest również silnik TSI o mocy 235 kW (320 KM), zarezerwowany dla pierwszej wersji R w historii tego modelu.
Volkswagen Tiguan R
Pod okiem inżynierów Volkswagen R silnik o oznaczeniu EA888 evo4 – najnowsza wersja jednostki napędowej TSI Performance – został dostosowany do napędu nowego Tiguana R. Ponadto opracowano nowy układ przeniesienia napędu na cztery koła, zwany R-Performance Torque Vectoring, z kontrolą podziału momentu obrotowego pomiędzy koła.
Dzięki temu systemowi do 100% momentu obrotowego może zostać przekazane na koło po zewnętrznej stronie zakrętu, co zdecydowanie poprawia dynamikę jazdy.
To, ile momentu obrotowego zostanie dostarczone do poszczególnych kół zależy od kąta skrętu kierownicy, pozycji pedału gazu oraz prędkości jazdy.
Volkswagen nie podał jeszcze daty rynkowej premiery odświeżonego Tiguana.